maandag 13 augustus 2012

Jurk voor mezelf


Zelf gemaakt jurkje Burda 7828 met elastiek met smal randje kant afgezet

Sinds lange tijd, ik denk zo'n 1,5 jaar, heb ik weer eens iets voor mezelf genaaid. Het is het wikkeljurkje Burda 7828 geworden. Ik was op zoek naar een praktische jurk tijdens de borstvoedingsperiode. Eigenlijk is het niet echt een wikkeljurkje, want alleen het rechtervoorpand kan los gewikkeld worden. De rok zit gewoon aan elkaar vast. Ideaal dus!

Aangezien ik het model nog niet kende, wilde ik niet gelijk met de lockmachine aan de slag. Want eenmaal verwijderde stof kan je er niet meer aan knippen.... en dus ging ik deze oude tricot lap die ongeveer zo'n 4 jaar in de kast lag te wachten om verwerkt te worden, te lijf met de naaimachine om een proefmodel te maken. Ik ben al snel tot de conclusie gekomen, dat een lockmachine vele malen fijner is bij het verwerken van tricot! Achteraf had ik ook makkelijk de lockmachine kunnen gebruiken, want ik moest op verschillende plaatsen de jurk nog wat innemen. Ach better safe than sorry!
De mouwen en rok heb ik voorzien van een rolzoom en de hals heb ik afgewerkt met elastiek met een smal randje kant.

Ik ben tevreden over het resultaat. Volgende keer denk ik wel dat ik het rechtervoorpand niet voor 1/3 deel vast zet aan de rok, maar geheel los laat. Nu lijkt het een kwetsbaar punt van de jurk op de overgang van vast naar los op de rok.
Ik vind het een erg leuk model en snel in elkaar te zetten! Er zullen zeker nog wel wat jurkjes volgen in meer gekleurde stoffen, want dit is niet mijn favoriet zeg maar (hij lag natuurlijk al niet voor niets zo lang onverwerkt in de kast).

3 opmerkingen:

  1. Erg leuk, nu nog een foto op model hoor! Het staat maar kaal zo aan het hangertje :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad heel erg leuk geworden en ik begrijp niet waarom het stofje al zolang in de kast lag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een foto op model... tja ik ben niet zo'n fotomodel ;)..... misschien zal ik het eens doen.....
    Tja en dat stofje, ik houd eigenlijk meer van kleur. Zo'n licht stofje maakt me snel bleek vind ik. Maar goed, morgen trek ik het maar eens aan :).

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...