vrijdag 30 oktober 2015

Kumi-watte?

Kumihimo..

Jaja ik word op het moment zo ongeveer gestalked op facebook om nou toch eens bekend te maken wat mijn knullen woensdag aan het testen waren voor me. Oke en ik zelf testte wel even mee.

Kumihimo rechthoekige disc

Kumihimo is het dus. Zo'n woord wat ik maar moeilijk op kan slaan in mijn geheugen. Het is een hele oude vlechtkunst uit Japan.

Kumihimo ronde disc, Japanse vlechtkunst

Super leuk en super verslavend. Het heeft wat weg van de knoopster, alleen dan kun je er veel meer verschillende patroontjes mee maken en is het wel wat ingewikkelder dus. De knoopster is zeg maar een mooie opstap en dan komt Kumihimo.
Dochter van bijna 4 die is nog blij met haar knoopster, de knullen willen nu steeds verschillende patroontjes uit proberen.



Boekenlegger in de maak met Kumhimo

Middelste knul maakt een boekenlegger van Catona katoen garen.

sleutelhangers van Kumihimo

De eerste eenvoudige patroontjes met satijnkoord, perfecte sleutelhangers.

Ondertussen is er al meer gevlochten, maar vergeten foto's van te maken.

Natuurlijk verkoop ik de Kumihimo disc in mijn webshop en de knoopsterren zijn ook nog volop verkrijgbaar. Leuke Sint kadootjes? 



8 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Hihi ik testte mee..... en s avonds toen de kinderen op bed lagen en ik te lui was om iets anders te doen en op de bank hing.... had ik die rechthoekige in mijn handen. Heerlijk om even te doen!

      Verwijderen
    2. Ik heb alle varianten besteld :) koen wil leren haken, dit vind ik wat geschikter. En lijkt mij ook leuk als bijrijder met auto ritten

      Verwijderen
    3. Ik heb alle varianten besteld :) koen wil leren haken, dit vind ik wat geschikter. En lijkt mij ook leuk als bijrijder met auto ritten

      Verwijderen
  2. Ik bestel morgen even wat dingen :) in bed geen bankdinges bij de hand

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Doe het in de klas altijd met bierviltjes, maar deze zijn veel stoerder!
    Zal eens gluren in je webshop, wil toch nog flex bestellen hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heeft de dochter vroeger ook gedaan,leuk,hé!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...