maandag 29 januari 2018

Daar is hij dan

Naast een nieuwe pyjama broek wilde de oudste ook graag een trui.
Naaien stond alleen de laatste tijd op een lager pitje. De een wisselt de ander af met ziek zijn... *grom ik ben er klaar mee morgen gaat de laatste mooi ook weer naar school ;)*.

Gisteren dan toch ff achter de machines gekropen en toen was deze trui heel snel af.
Over het patroon hoefde ik niet na te denken, want ook dat was al door meneer aangegeven. Het werd de Abacadabra 180, die ik vorig jaar ook al eens voor hem maakte. Nu gaat dat patroon maar tot maat 152.... terwijl zoonlief toch echt al in maat 164/170 zit. 

Abacadabra 180 MaMarieke

De vorige versie had ik al met 8cm versmald. Dat heb ik zo gelaten, alleen heb ik dit keer nog wel de nodige extra centimeters toegevoegd aan de panden. De mouwen vond hij te smal. Vorige keer schreef ik dat ik daar niets aan gedaan had..... toch wel, want uiteraard moest ik ook bij de mouwkop wat centimeters toen innemen aangezien ik de panden versmald had en daarbij ook het armsgat kleiner gemaakt had. Foutje bij de vorige uitleg.... Ook had ik de mouwen niet netjes verlengd... gewoon aan de onderkant bij getekend, hoe stom kan je zijn? 
 Dus nu heb ik de mouwen wat aangepast aan het patroon wat ik vorige keer gebruikt had en daarbij ook nog wat verlengd, dit keer wel op de juiste manier ;).

Abacadabra Lillestoff snowboard

Hij is er super blij mee! Vandaag gelijk aangedaan naar school, dat zegt genoeg hè? 
Het is ook een heerlijk stofje, sweat van Lillestof en de kraag heb ik van een sweat modal van Swafing gemaakt. Dat valt zo mooi en is heerlijk zacht.

Abacadabra Lillestoff snowboard

Natuurlijk maakte ik er een label van Snappap aan. Super tof en heel snel gedaan.... daar houd ik van ;).

Snappap label MaMarieke

Leuk toch? Wil je weten hoe ik die maak? Hier leg ik het uit.

Stof: Snowboard sweat van Lillestoff 1,5m, kraag van uni sweat modal 1m er zijn nog restjes over waar middelste knul al op aast ;), 
Patroon: Abacadabra 180 maat 152 flink aangepast/versmald en verlengd

3 opmerkingen:

  1. Mooie trui. Herkenbaar die zieken en weinig tijd. Hier hetzelfde liedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie trui. Herkenbaar die zieken en weinig tijd. Hier hetzelfde liedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vervelend al die zieken thuis. Hopelijk is nu iedereen weer beter. Weinig thuis om te naaien is heel herkenbaar op dit moment, zo'n drukke agenda....
    Erg leuke trui is het geworden zeg, heerlijk (en gaaf) zo'n grote kol erop😍

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...