dinsdag 16 april 2019

We just love the Regina!

Vorig weekend had ik een samennaaidag hier in het atelier. Weinig tijd nog gehad om te bloggen, dus jullie hebben nog wat tegoed. 
Na de vorige naaidag waar ik een winterjas voor dochterlief naaide, had ik nu besloten om alleen maar eenvoudige projectjes te doen....
Naast een aantal t-shirts voor de jongens, naaide ik ook een Regina van Sofilantjes voor de jongste. Wij zijn zo'n fan van dat patroon! 

elastisch biaisband afwerking

Dochterlief koos het patroon, ik de versie en afwerking. Goede deal toch?
De gerimpelde cirkelrok vind ik haar zo leuk staan en ze had er nog geen in een korte mouwen versie van. De zoom werkte ik af met een elastisch biaisbandje. Dat valt zo mooi vol.


Ik probeer momenteel zoveel mogelijk alle lappen in 1 keer op te maken en dus kreeg ze er nog 3 bijpassende hipsters bij, de Primrose van BSD. Was ook hoog nodig want alle oude onderbroeken zijn afgekeurd en uit haar kast gehaald. Moet nu net wat te vaak wassen ;). 

klaar voor de zwier?

Klaar voor de zwier?

roze en zwieren..

Roze en zwieren.... welk meisje wordt daar nou niet blij van?


7 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige jurk! Hij zit ook prachtig bij haar schouders (dat is hier altijd een isseu). En wat slim om de lap gelijk op te maken!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je de borstomvang als basis gebruikt en vandaaruit verlengen of verkorten, dan gaat het goed... Hier tenminste 😉

      Verwijderen
  2. Echt een mooie zwierjurk en altijd tof als een stofje helemaal op is

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor en inderdaad een echte zwierjurk, vind het kleurtje ook echt gaaf.
    Fijn dat de lap nu ook op is

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai zo tof! Ik probeer ook steeds mijn stof 'op te naaien'. Anders ligt ze meestal toch maar stof te vergaren. Alleen zijn die projectjes meestal niet zo fijn en stropt dat dan op (lees doe ik iets anders creatief en laat ik de naaimachine wat stof vergaren). Maar allesinds een leuk idee om er de slips bij te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij valt prachtig bij het zwieren, een zeer geslaagd project dus. (Al helemaal met de slips erbij!)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...