woensdag 10 juni 2020

Anne rimpelrokje, een super tof gratis patroontje

Tja als een naaivriendinnetje van je een super leuk rokje heeft ontworpen en zij testers zoekt, dan is het natuurlijk heel makkelijk en geef je je snel op om te testen. 
Ik heb geen moment spijt van gehad, wat een super tof rokje heeft ze ontworpen en heel makkelijk en snel te naaien.  Wat nog leuker is, is dat het patroon vanaf vandaag gratis te downloaden is! 

Anne rimpelrokje Cael Sewing

Gisteren avond moest ik nog snel even een topje voor op het rokje naaien. Om in stijl te blijven, koos ik voor een ander gratis patroontje, je las het gisteren al.

Anne rimpelrokje Cael Sewing

Aangezien gisterenavond de set pas af was, moest ik vanochtend dus foto's maken.... en het was best nog koud, arm kind! Ik had haar overgehaald om maximaal 30 seconde zo naar buiten te gaan... maar help, als het buiten koud is, staat ze niet stil en blijft ze maar door dansen... dus het was best een opgave om een geschikte foto uit te zoeken. 

Door het drukke patroontje van de stof en het heel soepel vallende stofje, zie je bijna niet dat de rok uit 2 delen bestaat... kijk vooral even bij het patroon van Cael Sewing op haar blog!
Wat ook leuk is, je hoeft eigenlijk helemaal niet te printen! Ze heeft ook een beschrijving gegeven hoe groot de patroondelen zijn, kun je gewoon direct met rolmes en liniaal aan de slag. 
De online uitleg met veel foto's is super duidelijk, echt iedereen kan die toffe zomerrokje naaien!
Er zijn nog 3 variatie, ik maakte de rok met elastiek in een tunnel.

Dochterlief vindt het een heerlijk rokje om te dragen! Laat de zomer maar komen :).

Stofje: lag al enige jaren in de kast, ooit eens uit de lappenhoek van Sancho clubdag gevist geloof ik

4 opmerkingen:

  1. Ocharm, 12 graden, brrrr. Maar wat een super leuk setje is het geworden😍. Als het weer warm is, is ze er vast heel blij mee😃.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze vroeg vanochtend al hoe warm het ging worden.... "moet ik nog 1 dag wachten om dit aan te trekken" ;)

      Verwijderen
  2. Wat een leuke set zo!
    Ze heeft het vandaag vast aan ;-)
    Fijne dag. Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...