vrijdag 12 maart 2021

Zo'n strikje hoef ik niet

 .... en hij is echt veel te groot."

Heel erg stimulerend is zo'n reactie als je je dochter een nieuwe onderbroek geeft. Passen wilde ze uiteraard ook niet en dus plofte ik gewoon op de bank neer en ging een boek lezen. 

Maar 's avonds na het bad, trok ze toch die nieuwe onderbroek aan.... en zei ze aanvankelijk nog niets. Ik keek alleen en zag al dat de maat prima was. Soms is het wijs even je mond te houden ;).

Halverwege de volgende dag vroeg ik toch maar eens hoe haar nieuwe onderbroek zat, gelukkig was ze eerlijk en zei ze dat hij heel fijn zat en dat ik er wel meer van mocht maken. 

"En mam, dat strikje hoeft echt niet, ookal was het wel makkelijk om te zien wat de voorkant was."


Ik had wat kleine stukjes stof, eigenlijk gewoon stofstalen. Dochterlief had al eens zitten neuzen en een selectie gemaakt van stofjes die ze mooi vond. Weer wat lapjes opgesneden, af en toe gecombineerd met een uni lapje omdat er gewoon geen hele onderbroek uit het stofje kon.

De eerste 4 onderbroeken zijn ondertussen genaaid. Afwerking heb ik met elastisch biaisband of tricot biaisband gedaan. Ik stik ze gewoon met de naaimachine en gebruik Seraflex garen van Mettler. Echt ideaal is dat garen! Super stretchy eindresultaat, niet hoeven te wisselen met naaimachine/lockmachine, minder dikke naden. Als je Seraflex garen nog niet kent, zorg dat je je draadspanning goed verlaagt, anders is je steek minder stretchy , knapt de draad of krijg je geen mooie steken


 Binnenkort de laatste 4 naaien, dan kan ze er weer even mee vooruit. 

Patroon Primrose van Bella sunshine, wijdte 5jr, lengte 10

4 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...