dinsdag 16 januari 2018

Besmettelijk?

Ik naai, dochterlief naait (en soms de zonen ook).
Ik haak en de knullen haken ook....
is het iets besmettelijks?

Al lange tijd liet ik de haaknaald links liggen, de jongens deden dat dus ook. Maar onlangs heb ik weer een haakwerk opgepakt en jullie raden het al, de knullen ook....

Onze oudste was al even bezig geweest met deze granny's maar liet het liggen. Totdat hij plots op een ochtend naar beneden kwam met dit kussen.

Granny kussen Bloom Scheepjes

Hij heeft op zijn kamer een bak met garen en haaknaalden staan, ze gaan hun gang maar.
Vroeg ik waar hij het kussen vandaag gehaald had.... tja de logeer/legokamer is nu 1 kussen armer ;).
Ik vind het prima. Overigens heeft hij het zo dicht gemaakt, dat het ook weer open kan om eventueel gewassen te worden. 3 kanten heeft hij dicht gehaakt met het gele garen en de bovenkant heeft hij met een lange losse ketting dicht geweven als het ware. Slim bedacht vond ik!

detail kussen bloom garen

Nog even een detail.

Waar ik mee bezig ben? Nou aanvankelijk was het plan om de crocket between the lines te doen. Maar toen ik even op weg was, was ik toch niet zo gecharmeerd van het patroon. Het effect vond ik tegenvallen. Niet mijn ding en haalde alles uit. Tja soms moet je gewoon zoiets doen ;).
Daarna starte ik nog met 2 andere patronen en haalde ze uit. Uiteindelijk wordt het een eenvoudige rechthoekige sjaal met driehoeken. Heerlijk haken met verstand op nul.

driehoeken sjaal

2 opmerkingen:

  1. Leuk dat je zoon een kussen heeft gehaakt!! En ik denk dat dit een mooie sjaal wordt met dit patroontje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat leuk, zo'n knul aan het haken en nog flink creatief ook, om zo te sluiten.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...