vrijdag 19 oktober 2018

Dat ging niet helemaal goed

Wat er fout ging, weet ik eigenlijk niet.... maar toen ik de Gilda van Kibadoo ging maken kwam er toch heus een mega rok te voorschijn uit de patroondelen. Ik moest meer dan 20 cm innemen...
Denk dat het probleem lag bij het zijdeel wat ik aan de stofvouw gelegd heb (stond ook wel op het patroon) maar wat eigenlijk niet hoefde. Ach ik heb niet lang gekeken waar het fout gegaan was, maar heb het probleem gewoon opgelost.
Terwijl ik de hele rok uit elkaar haalde, heb ik gelijk ook even wat figuurnaden gemaakt en weggewerkt in de naden. Dus nu heb ik een perfect patroon.

Gilda, Kibadoo, joggjeans MaMarieke

Ik maakte deze versie van een heerlijk comfortable joggjeans. Ideaal om alles mee te combineren. 

Gilda, Kibadoo, joggjeans MaMarieke

Ik stikte de naden smal op de kant door met dikker siersteekgaren van Seralon.  De zoom stikte ik met de coverlock in dezelfde kleur als het siersteekgaren en tot slot naaide ik nog een handmade knoopje onderaan. 

kadootje MaMarieke

Die knoopjes krijg je momenteel als kadootje bij je bestelling :). 

Van deze rok gaan er zeker nog meer komen! Draagt super comfortabel.

Met deze rok heb ik weer een digitaal patroon gebruikt. De teller staat nu al op 6 van 8. 
Super leuk om te schatgraven op de pc bij mijn bestanden :). 

Patroon: Gilda rok Kibadoo


17 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dank je! Ik ben er ook echt super blij mee en hij draagt zooooo heerlijk. Nu nog wat leuks erop maken.

      Verwijderen
  2. Heel leuk en goed dat je hem kon redden. Je doet er goed aan door met je pdf patronen 🎉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is echt een stok achter de deur om weer eens in mijn mappen te bladeren. Ach nou klikt het wel alsof ik enorme hoeveelheden patronen heb, valt best mee...

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  3. Wat een leukerd! Hij staat je ook heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat een leuke rok. Op het zicht een jeans, maar het comfort van een jogging stof! En je gaat als een speer met de #digitalepatronenuitdaging

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja echt een aanrader! Draagt zooooo lekker :). Nummer 7 is ondertussen in de maak. Zo praktisch als de kinderen echt nieuwe kleren ook nodig hebben. Dan is zo'n uitdaging sneller gedaan dan dat ik dacht.

      Verwijderen
  5. Reacties
    1. wahaha nou ik denk dat het gewoon door mijn gebrekkige duits is *oep*.

      Verwijderen
  6. Tof rokje geworden zo!! En leuk om het van jogjeans te maken zodat die lekker draagt.
    En nog bedankt voor de uitleg van de aangepaste Semper col. Ga ik uitproberen nog.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel graag gedaan hoor! Ben benieuwd naar jouw Semper met aangepaste col.

      Verwijderen
  7. Wat een mooi resultaat!! Zeker met dat stiksel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tx! Het is ook echt mijn favoriete rok geworden :). Draagt heerlijk.

      Verwijderen
  8. Super leuk rokje😍. Op de één of andere manier krijg ik niet altijd een melding als je een nieuw bericht op je blog hebt gezet, dus deze had ik weer gemist...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...