zondag 17 november 2013

balletjes natvilten

Afgelopen vrijdagmiddag kwam grote knul helemaal blij uit school. Hij had leren natvilten. 
"Mama het was zo lekker om te doen, mijn hoofd werd er helemaal rustig van", aldus grote knul.
Ik had al eens eerder wat uitgezocht erover, maar na deze enthousiaste kennismaking ben ik gelijk in actie gekomen. Via een moeder van een vriendje van onze knullen heb ik diverse wol gekocht. Zij is coupeuse en vilt erg veel daarnaast geeft ze diverse workshops, neem maar eens een kijkje bij Vezelvilt. Zij heeft mij het een en ander woordelijk uitgelegd, veel tijd was er vanwege de intocht van Sint. Geeft niets want ik was al lang blij met de basismaterialen en lang leve de vele filmpjes die op het internet te vinden zijn.

Grote knul aan het natvilten

Grote knul heeft mij uitgelegd hoe je balletjes moet vilten. Geweldig! Wat voelt het heerlijk en inderdaad is het een heel ontspannen werkje. We hebben genoten!

Kleuter druk bezig met natvilten

Natuurlijk wilde kleuter ook graag deze magie ontdekken, hij ging er volledig in op!

balletjes anex planeten, natvilten

Het resultaat, 8 balletjes, of eigenlijk 4 balletjes en 4 planeten. 
Grote knul heeft namelijk:
Venus: de rood gele planeet
maan van Aarde: wit/grijze
Aarde: blauw, groen en rood, want er zijn ook veel vulkanen op Aarde
Uranus: de blauwe planeet

Vandaag zijn we weer aan de slag gegaan en hebben kleuter en ik plat natvilten gedaan en heeft grote knul nog wat planeten en gemaakt. Daar binnenkort meer over.


3 opmerkingen:

  1. Wauw wat een mooie uitspraak van je zoon! Goede manier voor ontspanning!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh, leuk. Zelf hou ik mij steeds in om niet ook nog viltspullen te halen, dochter heeft laatst bij een open dag een bloem gevild.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...