vrijdag 22 november 2013

herfsttafel

herfsttafel 2013

Onze "herfstvensterbank" ziet er momenteel zo uit. De adventstijd begint bijna... ik zit zo in dubio of ik daar dit jaar wat mee wil doen of dat ik straks langzaam over ga naar de wintertafel.



herfsttafel 2013

De houten boom die de rode draad is het hele jaar door. Momenteel hangen er fraaie herfstbladeren in, zorgvuldig door de kinderen uitgekozen op straat. De gevilte balletje/planeten die we onlangs maakten, zitten geklemd tussen de takken, een mooie gevilte bloem en een slinger van vilten droom kaboutertjes.

herfsttafel 2013

Een gevilte paddenstoel met kaboutertjes, 2 gevilte muisjes.


herfsttafel 2013

Gezellige knutsels van kleuter, een uiltje van een dennenappel en een insect van knopen en een knijper.

herfsttafel 2013

Een houten dienblaadje met vondsten uit het bos en de moestuin waar ook weer vilten kaboutertjes gezellig in scharrelen.

kabouterhuis van vilt

Tot slot een kabouterhuis vorig jaar gemaakt door grote knul en toen nog peuter. Voldoende plek voor alle vilten kabouters.

Ik kan nog geen afscheid nemen van deze gezellige bedoening in de vensterbank....... misschien ook omdat ik nog niet veel inspiratie heb voor de advent tafel. Iemand ideeen?


2 opmerkingen:

  1. Samen mooie silhouetten maken op lege potten en daar 4 adventkaarsen in zetten, kerstbomen van repen papier op een saté prikker slalommen en dan op een bolletje klei zetten. Sterren vouwen van mooi papier...
    Hier inspiratie genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier geen inspiratie of tips maar ik vind je gevilte paddenstoel met kabouters wel heel tof.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...