dinsdag 1 juli 2014

Op de valreep een passend brandweer t-shirt voor kleuter en zijn knuffel.

Het stofje lag al enige tijd, zeker een jaar denk ik, in mijn kast, het brandweer stofje van Bora. Destijds had kleuter het stofje uitgekozen, alleen kwam het er maar niet van om het te verwerken. Toen was meneer natuurlijk een stuk kleiner en kon ik ruim af met 0,50 meter..... nu werd het toch wel een uitdaging want ik wilde eigenlijk een shirt op de groei maken. Dat idee moest ik laten varen, want met zijn lengte van 1,23m en net 1,5 week 5 jaar is hij best lang. Ik postte al een start op facebook en kreeg heel wat suggesties van deelnaden of andere tricot boord. Ik heb het overwogen, maar was bang dat het niet mooi ging worden en met name dat zoonlief er niet blij mee zou zijn. Dus patroon aangepast, verkort en versmald met als resultaat voor nu een passend shirt voor hem en zijn knuffel.

Ik wil niet op de fotoStoer he?


Hij ging stralen toen hij uit school kwam en de t shirts zag! Gelijk moest hij het passen.... maar ik mocht geen foto's maken! Perfect van maat, nu maar hopen dat hij niet heel hard gaat groeien.

Brandweer tshirt en loomen



Haha ik ga niet poseren voor je! Bora stofje tshirt

Haha ik ben toch lekker sneller mam!!

Ottobre raglan tshirt Bora stof inclusief een tshirt voor pop

Standaard raglan tshirt naar een patroon uit de Ottobre, wel iets aangepast, beetje smaller gemaakt. Tshirt voor knuffel heb ik gemaakt naar voorbeeld van het tshirt, eh nu omgedoopt naar pyjama, wat de knuffel al had. Volledig gemaakt met overlock en coverlock. 

Knuffel past het brandweer tshirt prima, Bora stof

"Mam, hij past perfect, maar snel uit, want knuffel moet slapen in zijn pyjama", aldus kleuter.




2 opmerkingen:

  1. Fijn voor je dat het toch gelukt is om het brandweerstofje om te toveren naar een leuk t-shirt voor de zoon en zijn knuffel!Ik had het al op FB gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...