donderdag 10 november 2016

Sofilantjes Semper monster trui voor stoere meiden

Soms moeten de kleren van onze bijna 5 jarige stoer zijn. Dan hoeft er niet speciaal roze in te zitten, dan wil ze alleen iets stoers aan met haar stoere spijkerbroek in plaats van een jurkje met maillot.
Daar heb ik dan ook even dankbaar gebruik van gemaakt toen ik het Semper sweater patroon van Sofilantjes voor jullie wilde testen.

Sofilantjes Semper unisex trui


Wauwsie wat een tof patroon is dit ook weer met heel veel opties! 
Ik heb nu maat 110 gemaakt. Volgens de bovenwijdte zou ik een kleinere maat moeten nemen en dan verlengen, maar aangezien ik de heerlijke zachte monsterjoggingstof koos, vond ik dat dit wel zou moeten kunnen. Bij de vorige trui die ik in deze combi maakte heb ik me namelijk lelijk vergist en zat de trui echt te strak om comfortabel te zijn. Die trui is dus ook maar een paar keer gedragen en toen weg gedaan. 
Normaal draagt ze maat 116, maar bij mijn keuze voor maat 110 heb ik ook de lengte bepalend laten zijn. 

Semper unisextrui Sofilantjes detail

Ik koos voor de optie met tussenstuk en kraag... want ja zoals jullie weten houd ik niet van capouchons aan truien ;). Het tussenstuk met zak vind ik echt een super leuk detail! Goed verzonnen van Sofilantjes!
De halslijn heb ik nog wat uitgediept, want dat bolletje van mijn dochter kon er niet doorheen. Dat is iets wat bij ons vaker een probleem is, dus ik verwacht dat dat zeker niet standaard gedaan moet worden!

Semper Sofilantjes unisex trui met zijzakken

En ik ben niet de enige die die zakken geweldig vindt! 


Ik ben stoer he mam? :) Is het geen schatje?


Tja...... spelen met je schaduw blijft magisch. Heerlijk is dat hoe ze daar in op kunnen gaan!


 Concluderend kan ik echt eerlijk zeggen dat ik onwijs enthousiast ben over dit patroon en Sofilantjes in het algemeen. Duidelijke beschrijvingen, de Semper en Nivalis zitten heel goed in elkaar, dus verwacht ik dat dat ook geldt voor alle andere patronen van Sofilantjes. Ik vind Sofilantjes echt een aanwinst in naailand! En nee, ik heb geen persoonlijke contacten, aandelen of what so ever en ja ik verkoop wel haar patronen, maar dat doe ik omdat ik ze goed vind en omdat ik graag anderen ook succes-naaiervaringen wil laten beleven en dat kan absoluut met deze patronen!





5 opmerkingen:

  1. Hai! Haha ja je bent duidelijk enthousiast.

    Heeft ze nu het tussenstuk uit één stuk gemaakt? Ik kocht het patroon eerder, maar was zwaar teleurgesteld, naai je zo'n tussenstuk, zit je nog met een extra zijnaad. Door de taillering in de zijstukjes klopte mijn poging tot weglaten van die naad ook totaal niet of was de pasvorm gewoon niet mooi en werd de hele trui niks. Weggesmeten. Fijn dat het jou wel gelukt is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat zonde zeg! Het is nu inderdaad gewoon uit 1 stuk. Echt heel eenvoudig. Alleen een raglanmouw inzetten is nu dus wel even anders ;). Maar eigenlijk ook appeltje eitje, gewoon als een normale mouw waar je de zijnaad al gesloten hebt.

      Verwijderen
    2. Het tussenstuk is volgens mij altijd uit één deel geweest? Ik heb het meteen na de launch gekocht en 't is maar één deel?

      Verwijderen
    3. Volgens mij heb ik t meisjesmodel hiervan, voorloper, had ook een andere naam. Vond het toen al raar dat ze gelijk nog zo'n trui uitbracht. Daarin mijn kritiek wellicht meegenomen? 👀 Helaas mij niet een nieuwe aangeboden oid :(

      Verwijderen
  2. Heel toffe sweater! Daar gaat ze hopelijk een hele tijd plezier van hebben! Ik heb ook al 2 Sempers gemaakt, eentje met korte en eentje met lange mouwen, en er zal er binnenkort zeker nog eens eentje met lange mouwen gemaakt moeten worden want de andere begint al wat klein te worden :)

    Ik ben ook helemaal fan van de zijzakjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...