maandag 5 maart 2018

Uitgedaagd door Neeltje van stofgoed

Ken je dat, dat je jezelf wel eens vergeet.... dat je kledingkast gevuld is met wat oude kledingstukken waar je eigenlijk al op uitgekeken bent na al die jaren? Nou zo zit dat een beetje met mijn kledingkast en volgens mij had Neeltje (van stofgoed) dat perfect door ;). 
Toen de andere 2 dames rond 19:30 het pand verlieten, zou zij alleen nog blijven naaien die avond als ik voor mezelf ging naaien. Tja en ik had nog wel energie en het was gezellig dus offerde ik me graag op :). 

Vond toch nog een lapje in mijn kast (die ook echt aan opruiming toe was, dus die schop kreeg ik ook nog even onder mijn kont ;) Tx Neeltje want de kast is ondertussen opgeruimd en lappen waar ik niets meer mee ga maken zijn apart gelegd en gaan binnenkort MP of FB op. 

*****
Ohhhhh nou denken jullie misschien dat ze echt heel streng is.... niets is minder waar, ik vind het echt een lieve, super sterke vrouw en ben haar echt dankbaar voor die 2 keer dat ik haar nu echt ontmoet heb. 
*****

Anyway, voorpand was al gesneden voordat ik het wist en toen kwam ik erachter dat ik te weinig stof had.... samen toen deze oplossing bedacht voor de mouwen. Was ik alleen geweest, dan had ik het nooit gedaan *oeps, hoe stom*.

Kathes Schwester trui, MaMarieke

Vandaag droeg ik de trui. De stof met de spots is een heerlijk zachte jogging, de uni stof is een gewone uni tricot.

Kathes Schwester trui versie 3, MaMarieke

Wat had dochterlief schik om foto's te maken deze middag....... 
Tja ze is 6 dus dat gaat nog niet altijd even volledig.

ach vooruit ook de achterzijde maar

Het was natuurlijk gieren brullen toen ze deze foto maakte.... Hier is wel goed te zien dat ik de capouchon weg tekende en een soepel vallende kraag ervan maakte.

Voorlopig is dit wel de laatste Käthes Schwester trui. Ookal is het een heerlijk patroon, variatie houd ik toch ook van. Daarbij geloof ik ook dat ik nu echt weer eens iets voor de koters moet gaan naaien, want denk dat ze wel uit hun longsleeves en tshirts van vorig jaar gegroeid zijn. Maar ik heb genoten om voor mezelf te naaien en heb me ook echt voorgenomen om dat vaker te doen! 
Eigenlijk wil ik wel mee doen aan MeMadeMay dit jaar.... dus kan er nog wel wat genaaid gaan worden.

Patroon: Käthes Schwester trui
Stof: spot joggingstof en new jeans uni tricot


3 opmerkingen:

  1. Mooie trui is het geworden en hij staat echt heel erg mooi op deze spijkerbroek.
    Ze heeft leuke foto's gemaakt.
    Soms is er iemand anders nodig om je het zetje te geven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk geworden zeg😍! Soms is zo'n schop onder je kont idd nodig😅... Ik kreeg die al door het lezen van berichten op jouw blog😉 en heb al een paar winter stoffen omgetoverd tot truien😊

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...