dinsdag 22 maart 2022

Even mijn blogachterstand inhalen, wat ik naaide tijdens de samennaaidag

Al even geleden, maar de voorjaarsvakantie startte ik erg goed, al zeg ik het zelf.

Eindelijk weer eens een samennaaidag met 2 lieve vriendinnen, dat was dus echt 2 jaar geleden, want het weekend voordat de eerste lockdown in 2020 startte, hadden we onze laatste dag samen.

Het was echt genieten! 

Normaal gesproken zorg ik dat ik al het nodige gesneden klaar heb liggen. Deze keer was het anders. Door alle drukte en hectiek van de weken ervoor, had ik echt niets anders voorbereid dan een stapel gewassen stof en wat ideeën in mijn hoofd. 


Wat ik naaide:


Dat ik hopeloos achterlig met bloggen kom ik nu achter... want toen ik in het najaar van deze stof een trui naaide voor onze oudste puber en ik die liet zien aan manlief, werd hij helemaal enthousiast omdat hij dacht dat het een trui voor hem was.... (oepsie puber van 14 is ondertussen 1,90m, manlief 2,04m)
Helaas dus toen..... maar ik heb het wel even opgeslagen en hem dus verrast met deze trui.



En omdat ik toch het patroon klaar had liggen en deze stof had hij ook al lang geleden uitgezocht, heb ik gelijk maar een tweede trui voor hem genaaid. Blij in het kwadraat dus!

De oudste had ook nog een verzoekje. Hij wilde graag nog 1 extra trui omdat hij soms misgrijpt (en dan naar de waslijn moet lopen ;) ). 
Op voorhand dus ook voor hem nog een stofje gewassen. 
Ik weet niet hoe jullie dat doen, maar ik heb een lijstje met hoeveel stof ik nodig heb voor welk kledingstuk. Dus voor hem had ik precies zoveel gewassen dat er een trui uit kon. 
Ook heb ik van die tijdschriftcassettes waar ik de patronen in opberg. Ieder heeft zijn eigen cassette zodat ik snel een patroon kan terug vinden.....
Dus ik pakte het truipatroon voor de oudste. Zette vrij klakkeloos het mes in de stof en toen had ik nog een kleine 10cm over van de stof..... en terwijl ik de trui in elkaar aan het zette was begon er een lampje te branden.... ik had de verkeerde versie gepakt! En dus is de trui voor de oudste te klein. Oepsie! 
Gelukkig is er nog een knul in huis, voor hem is de trui nu te groot, maar in het najaar zal hij hem wel passen.

Voornemen..... mijn uitgewerkte patronen allemaal nalopen en te kleine versies weg gooien!


Na 3 truien, was ik daar wel even klaar mee en ging ik voor mezelf aan de slag.
Het model is op zich leuk, maar achteraf had ik hem even tussendoor moeten passen... hij is te lang voor het korte model wat ik in mijn gedacht had. Aangezien het een heel lastig te naaien stofje was, heb ik het zo gelaten en kan ik hem prima thuis op de bank aan ;). 

Na deze minder succesvolle acties besloot ik dus om nog een favoriet patroon van mij te naaien, gewoon om de dag lekker af te kunnen sluiten.... Uiteindelijk kreeg ik de jurk net niet helemaal af en naaide ik de tailleband en rok de volgende ochtend na een goede nacht nog even in elkaar (te vaak gehad dat als je denkt "oh dat doe ik nog wel ff" het niet goed gaat ;).

Die jurk blogde ik al eerder, klik

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...