dinsdag 14 maart 2017

Bernina crazy color mystery quilt blok 2

Op de valreep voordat blok 3 uitkomt, heb ik vandaag de laatste hand aan het tweede blok gelegd van de Bernina crazy color mystery quilt 2017. 

Wauw wat super leuk om te doen! Spannend ook deze maand. 
Waar vorige maand alleen de standaard steken van de naaimachine gebruikt werden en de uitdaging lag om draadspanning goed te krijgen, werden we deze maand uitgedaagd met free motion quilting. 

Haha ik had ergens er weleens van gehoord maar me echt nog nooit in verdiept. Weer een nieuwe wereld die opengaat voor me. 
Uiteraard eerst best de nodige tijd op proeflapjes bezig geweest, maar uiteindelijk bedacht ik dat ik toch met het serieuze werk moest gaan beginnen. 

En weet je, eigenlijk ben ik best heel erg tevreden met mijn eerste stappen in het free motion quilten! Super tof om te doen, maar verre van perfect uiteraard want dit is wel echt een techniek die heel veel oefening vereist. Maar voor zo'n eerste blok, vind ik het super tof. 

Bernina crazy color mystery quilt 2017 blok 2

In tegenstelling tot de opdracht, heb ik echt op elk lapje van dit blok een stukje free motion quilting gedaan. Waar de opdracht eigenlijk ook was om het free motion quilten te combineren met standaard siersteken, heb ik dat enkel gedaan in het blauwe blok om de rozen. Verder heb ik echt volledig de vrije hand gedaan. Love it!

details free motion quilting



Morgen komt het nieuwe blok uit. Ik ben benieuwd. Wil je je naaimachine leren kennen? Ik raad je aan om echt mee te doen.

4 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan. Veel plezier met het volgende blok. Sylvia Kaptein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi. Het is dat er teveel op mijn wensen lijstje (en to do lijstje) staat, anders had ik graag mee gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er mooi uit. De machine leer je zo inderdaad wel kennen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...