vrijdag 17 maart 2017

De liefde is over...

Ik heb geduld gehad, heb heel veel energie gestoken om onze liefde te doen groeien. 
We hebben relatietherapie gehad, maar ook dat heeft niet gebaat. 
Ik heb je goed behandeld, altijd vriendelijk gebleven, maar ik was klaar met onze haat-liefde verhouding. 
We zijn gescheiden en nee ik ben er niet rouwig om. 
Ik heb je direct vervangen en het is liefde op het eerste gezicht, eh steek.
 Jaja vandaag een koel afscheid genomen van mijn Janome coverpro 1000cpx en een Babylock coverlock blsc 2 mee genomen naar huis. 
Dat had ik veeeeeeel eerder moeten doen! 


cover stitch Babylock

Gewoon zo een lapje er onder leggen en hij werkt! Over dubbele naden coverlocken? Geen overslaande steken. Love it! 
Als test had ik snel gisteren een shirtje voor mezelf geknipt en in elkaar gezet. Alleen de afwerking moest nog gebeuren. Ook een shirt wat al de nodige tijd in de "herstelbak" ligt van de knullen, had ik meegenomen ter test. En wauw, zelfs langs de hals boord, wat toch 4 lagen tricot waren waarvan 2 lagen al gelockt waren, ging hij gewoon doorheen alsof het niets was. Normale steken, hier word ik zo blij van!!

direct goed!

Tadaa, zonder enige gedoe een goede steek.

coverstitch babylock

Ook een prima steek als je per ongeluk net naast de zoom zit met de naald, waardoor je nog maar door 1 laag stof gaat. 

Dit is een blijvertje!! 
Heb zoveel zin om nog heeeeeeel veel te gaan naaien! Zelfs de herstelbak zou ik wel willen aanpakken. Maar dit weekend eerst nog een ander feestje vieren, want mijn grote liefde was jarig afgelopen week :). Hij is ook een blijvertje overigens hoor!


36 opmerkingen:

  1. Zo dat zijn dure zoompjes. Door jouw enthousiasme ging ik kijken, wat de machine moest kosten, dat was schrikken. Ik heb gelijk een kater!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan me voorstellen dat je schrikt als je die prijs voor de eerste keer ziet.... ik heb er niet voor niets heeeeeeel lang over getwijfeld ;). Gewoon geen kleding meer kopen en alles zelf maken... en niet teveel nadenken ;)

      Verwijderen
  2. Zo dat zijn dure zoompjes. Door jouw enthousiasme ging ik kijken, wat de machine moest kosten, dat was schrikken. Ik heb gelijk een kater!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat super dat je zo enthousiast bent. Ik heb je zien worstelen vorig naaiweekend. Veel plezier ermee. Groet, Josette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahahaha.... moet zo lachen als ik dit lees... goede deal gemaakt?! Kom graag een keer testen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha mijn echte grote liefde deel ik met niemand! Maar je mag best een keertje langs komen hoor Lisette.... maar dan moet je wel echt zeker weten dat je hem zou willen, want ik durf te wedden dat je direct om bent!

      Verwijderen
  5. Dat was een serieuze uitgave ; maar tegelijk ook een meerwaarde voor een perfecte afwerking van je projecten. Gefeliciteerd met de aankoop !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad! Heb al heel veel ideeen..... nu nog ff geduld om ze uit te werken. 1ste shirt is al af in ieder geval.

      Verwijderen
  6. Gefeliciteerd met de aankoop! Een coverlock staat hier ook nog op de wish list, maar verbouwing gaat voor. Dus dat zal nog wel een hele tijd duren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stapje voor stapje.... verbouwen is ook tof (als het af is dan, want tijdens een verbouwing is het vaak afzien)

      Verwijderen
  7. Zo wat een mooie machine. Het prijskaartje houdt mij nog tegen. Meestal presteert mijn janome ook goed genoeg. Hier dus meer liefde dan haat voorlopig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel herkenbaar! Daarom hier ook zo lang getwijfeld.Wel super dat jouw Janome wel lief is voor je :)

      Verwijderen
  8. Ik kan gelukkig goed overweg met mijn Janome, maar eerlijk is eerlijk: dit ziet er (nog) beter uit. Als de Janome er ooit mee stopt ga ik ook eens voor een Babylock kijken. Maar eerst is mijn naaimachine aan de beurt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er moeten altijd wensen en dromen blijven :). Zolang je machine het goed doet, is het alleen maar fijn! Al in gedachte welke naaimachine je zou willen?

      Verwijderen
    2. Hij is al aangeschaft, het is een Husqvarna Viking Opal 670 geworden.

      Verwijderen
    3. Wauw dat heb je snel gedaan! Veel plezier ermee :).

      Verwijderen
  9. Bij mij was het echt alleen een haat verhouding met mijn janome, daar kwam geen liefde aan te pas. Ben dus blij dit te lezen: het lag dus niet alleen aan mij;-)
    Hier sloeg hij ècht bij èlk stiksel zoveel steken over (wat voor garen ik ook gebruikte, maskte allemaal geen enkel verschil) dat ik nu blij ben dat ik met heel veel gedoe de koop heb kunnen ontbinden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je het terug hebt kunnen draaien! en geen dank voor het schrijven over mijn haat-liefde verhouding ;)

      Verwijderen
  10. Maar gaaf dat je nu dus een coverlock hebt die wel doet wat je wilt:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel veel plezier ermee! Ik ben vandaag voor overlock bij Wildschut geweest. Aardige mensen en een keurige winkel. Toch leuk dat ik via jou in de Achterhoek bij deze winkel 15 km bij mij vandaan terecht ben gekomen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De wereld is soms gewoon echt klein! Maar inderdaad Wildschut naaimachinevakwinkel is echt een super winkel met super service en mensen die van hun vak houden, dat straalt alles uit. Daar rijd ik graag even voor, of mailen of bellen dat Amsterdamse accentje is ook tof ;)!
      Maareh durf het bijna niet te vragen... heb jij hem ook uitgetest, of gewoon heerlijk gekeken??

      Verwijderen
    2. Ik had nog geen overlockmachine, dus ik ben daarvoor wezen kijken. En gelijk geslaagd ook :) wie weet wissel ik mijn coverpro ooit, net als jij, in voor n babylock, maar dan zal ik eerst even moeten sparen ;)

      Verwijderen
  12. Mmmmm ik heb ook een moeizame relatie gehad met mijn Janome. Wel is deze nu beter, heb de dame nu wel in de smiezen. Maar fijner zou het zijn als er niet zoveel bij kwam kijken...
    Heel veel cover plezier met de babylock. Zal me eens in deze dame verdiepen....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ben je nog steeds zo tevreden over de babylock? Ik worstel ook met de janome.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohja, zou hem voor geen goud willen missen. Ik gebruik hem zoveel... ondertussen koop ik eigenlijk geen kleding meer in de winkel voor het hele gezin. Dus ja, nog steeds geen minuut spijt gehad!

      Verwijderen
  14. Mamarie ik zit over deze te denken om aan te schaffen , hoe ziet een zoom eruit van bv jurk ? Ik ben ook zeer tevreden met babylock, nu toe aan een babycoverlock erbij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai, zoals het stiksel hier boven laat zien. Dat is dan de achterkant en aan de voorkant gewoon 2 parallele stiksels.... of 3 als je met 3 naalden werkt ;). Bij veel andere blogberichten zijn daar nog wel details van te zien.
      Ik ben nog steeds onwijs blij met mijn bcs2! Ben zo blij dat ik destijds de stap genomen heb. Ik naai natuurlijk wel heel erg veel. Zoals je wellicht gelezen hebt op mijn blog de laatste tijd ook veel ondergoed genaaid. Was echt een fluitje van een cent met de cover! Dus doen zou ik zeggen! Veel plezier er alvast mee.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...