dinsdag 21 maart 2017

Net te klein...

Dat ik ooit papier in zou ruilen voor digitaal, ik had het nooit gedacht. Maar sinds 1,5 week ben ik in het bezit van een e-reader. Wauw dat had ik eerder moeten doen! Mijn 2de boek is bijna uit.
Heerlijk om zelf het lettertype in te kunnen stellen, oke en ook de lettergrootte... dingetje van ouder worden ;), marges, licht enzo en dan heb ik het nog niet gehad over in bed lezen.... *wat doe ik hier op de bank met mijn laptop? Ohja dit is natuurlijk geen blog over hoe fantastisch ik die e-reader vind, maar over het hoesje wat ik zojuist voor hem maakte. Want tja die hoesjes in de winkel zijn oersaai en schreeuwend duur. Dat kan ik prima zelf ook.
Maar ja, dan moet je dat wel even doen, want meenemen in de verpakkingsdoos als je onderweg bent is ook echt not done!

Eerst even op het www gezocht en kwam ik deze tegen, daarna een duik in mijn lappenkast. Ik wilde tempo maken dus dacht niet te lang na over mijn keuze. Soms moet je gewoon handelen hè?
Ik tekende op basis van de maten van mijn e-reader een heel simpel patroon, maakte de hoes zowel in de breedte als in de lengte 1cm groter aangezien ik als tussenvoering ByAnnie's soft&stable zou gaan gebruiken. Eigenlijk zat hij zo in elkaar..... maar........ 
e-reader hoes

helaas ja.... nèt te klein. De lengte is perfect, hij steekt er strak in, maar de breedte is gewoon net te smal. 
e-reader hoes achterkant

Voor nu voldoet hij, een volgende ga ik toch wat anders maken. Dan gaat er een hele flap overheen ipv zo'n klein flapje, zodat er ook niets anders in de hoes kan komen als hij in mijn tas zit. 

Wat is jouw favoriete patroon?


6 opmerkingen:

  1. Mooi hip exemplaar. Ik blader graag in papieren boeken. Zit voor mijn werk alleen maar achter een pc, dus voor de ogen is papier wel prettig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is hij leuk geworden! (Dat hij net even iets te klein is, hebben we het gewoon niet over;-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, heerlijk toch om ook de missertjes te kunnen laten zien :) Maar ik vind hem zo leuk, dat ik denk ik toch snel een iets groter exemplaar ga maken :).

      Verwijderen
  3. Herkenbaar, mijn ereader is ook beste cadeau allertijden. Veel plezier ermee. Mooi hoesje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zonde dat ie net te klein is, stofje is zo lekker vrolijk!
    E-reader is heerlijk. Ik had ook niet gedacht dat ik afscheid kon nemen van papieren boeken (in een vorig leven was ik boekhandelaar, jaja), maar het leest heerlijk, ook als je bijvoorbeeld lekker in het zonnetje zit.

    Ik maakte ooit een eigen patroon ook voor mijn ereader. Toen kende ik soft & stable nog niet, dus ik gebruikte padding die ik ook met lingerie maken gebruik. De erader paste er net in, ik herken het wel haha.
    http://kloskacreatief.blogspot.nl/2012/01/majwan-mijn-e-reader.html

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb al jaren een ereader, zou niet meer zonder kunnen! En daarvoor maakte ik ook al diverse hoesjes... En ook al een heuze tut! En mijn eerste was ook te klein uitgevallen, hoort er blijkbaar bij
    https://gestrikt.blogspot.nl/2014/01/tutorial-e-reader-of-tablethoes.html

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...