donderdag 8 februari 2018

SnapPap test

Al eventjes heb ik SnapPap in huis, maar eigenlijk had ik er tot nu toe alleen nog maar labeltjes mee gemaakt en een kleine tutorial hoe je labeltjes simpel maakt.

Hoogste tijd dus om eens een grotere test te doen met SnapPap. 
Met als stok achter de deur dat de juf van dochterlief weg gaat en dus verwend moest worden met een kadootje ;).

SnapPap nat maken
Als je SnapPap al eens vast gehouden hebt, dan weet je dat het eigenlijk lijkt op een stevig stuk karton. Meer dan alleen een labeltje naaien kun je er dan niet mee vind ik... of althans daar heb ik me eigenlijk verder nog niet zo in verdiept ;).

Dus stap 1 was de was test. 
Ik gooide 2 velletjes in een bak met warm water. Officieel kun je het wassen tot 60 graden, denk dat mijn watertje daar aardig bij in de buurt kwam.
Toen ging ik eens lekker knijpen en wringen zodat je de leather look krijgt. Super simpel dus eigenlijk.

4 andere vellen stopte ik bij de was in de machine. Toevallig een 40 graden was.

Daarna de droogtest. Volgens de info zou het gewoon in de droger kunnen en daarmee zou het een nog meer leather look krijgen. Dus 2 velletjes uit de wasmachine gingen de droger in, de overige 4 velletjes gingen op de lijn. 

verschillende bewerkte vellen SnapPap

En zie hier het resultaat. 
De linker was met de hand in een bak warm water gelegd en eens flink verfrommeld terwijl het nat was. Daarna op de waslijn gedroogd.
De middelste is bij de 40 graden was meegewassen en aan de waslijn gedroogd en eerlijk is eerlijk, die heb ik direct uit de machine toen het nat was ook nog ff tot een propje gefrommeld.
De rechter uit de wasmachine 40 graden direct de droger in gegaan.

SnapPap na een strijkbeurtje

Je kunt SnapPap ook strijken..... dus ook dat testte ik uit. Onder zo'n stoomgenerator strijkijzer dinges... zelfde volgorde aan gehouden als boven staat.

SnapPap etui

Voor de test gebruikte ik overigens de etui set van SnapPap. Alles zit daar in, lekker makkelijk je moet alleen even garen en je machine pakken ;).

Dus werder de stukken SnapPap omgetoverd tot etui's.
Dochterlief mocht uiteraard kiezen. In die etui verpakking zitten ook allemaal strijk applicaties. Deze Love vond ze geweldig.... dus die ging erop. 
Ritsje stikken, zijnaden en keren. Uber simpel. Geen afwerking nodig gewoon stikken en klaar.
Alleen was het keren van de etui nog wel een dingetje. Wauw wat ging dat moeilijk. Zelfs met de hoeken en kantenvormer werkte het eigenlijk niet zo goed. Vandaar dat de hoeken niet zo netjes zijn.....

Niet volledig tevreden naaide ik toen maar direct nog een exemplaar.

SnapPap etui MaMarieke

Ik maakte een andere variant... maar weer dat keren he....
En toen bedacht ik me dat ik het waarschijnlijk gewoon wat moest bevochtigen, want als het vochtig is, is het echt soepel. Toch nog even in de beschrijving kijken wat voor tips ze daar geven.
Hahaha dat had ik dus gewoon eerder moeten doen, want dat stond er letterlijk in. Hoezo blond ;) ?
Tja de beschrijving is in het Duits en laat dat nou niet mijn sterkste kant zijn....

Maar goed, nadat ik het wat vochtig gemaakt had, was het keren geen probleem meer!

Nu zagen die etui's er nog wel super saai uit.... dus pakte ik de textielstiften en ging ik samen met dochterlief aan de slag.

SnapPap met textielstiften versieren

We gebruikten gewoon de textielstiften van de Ikea.


SnapPap etui met textielstiften versieren MaMarieke

Deze etui werd voor de juf. Aangezien het jaarmotto van de juf de tekst van Pipi was, hebben we dat nog maar even op de etui geschreven. Dochterlief maakte de hartjes er nog bij en een lieve boodschap op de achterkant, maar die staat niet op de foto.

De andere etui mag dochterlief hebben. Ze ging dan ook helemaal los :).

SnapPap met textielstiften versieren MaMarieke

Zo leuk om te zien :).

SnapPap met textielstiften versieren MaMarieke

En de tekst van Pipi past haar ook wel ;) en opeens stond hij ook op haar etui. 
Lief toch die spelling, net 6 en in groep 3 dan gaat er een wereld voor je open en ken je de regel van de g en k nog niet. 

Conclusie SnapPap
Je moet het echt nat maken zodat het goed te bewerken is. Gewoon in een bak water werkt perfect en dan krijg je en super leather look effect. Dus je hoeft niet te wachten op een volle wasmachine om de SnapPap te verwerken.
Even nat/vochtig maken als je het moet keren of iets dergelijks.
Naait lekker snel weg, om je een idee te geven waren we minder dan 1 uurt bezig, inclusief het versieren. Ik ga het zeker vaker gebruiken.

Patroon: simpele etuitjes






12 opmerkingen:

  1. Super leuk om te lezen. Dankjewel voor het uittesten ��

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super bedankt voor de uitleg. Ik denk dat ik ga proberen er een luieretui van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd leuk om iets nieuws te zien! Ik had er al wel over gehoord, maar nu zie je duidelijk wat je ermee kan.
    En die Pippi tekst daar ben ik ook dol op!
    groetjes
    Mar10

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En je kunt er nog veeeel meer mee! Kijk maar eens op pinterest

      Verwijderen
  4. Tutorial is duidelijk.
    Dank je wel hiervoor.
    Echter jouw commentaar op je eigen blunders zijn verantwoordelijk voor een heerlijke schaterlach.
    Ook hiervoor dankjewel ��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. een leven zonder blunders is maar saai.... en waarom niet delen :) :) ik ben net ook een normaal mens *hahahaha*

      Verwijderen
  5. Wat fijn dat je het voor ons getest hebt ....!
    Ik vraag me alleen nog af wat de "goede kant" is. De ene kant lijkt wat gladder dan de andere zijde.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat antwoord moet ik je schuldig blijven... eerlijk gezegd heb ik het niet eens gemerkt *oeps*. Ik denk dat het eigenlijk niet uitmaakt en dat je gewoon zelf een zijde kunt kiezen die je mooi vindt.

      Verwijderen
    2. Dank je. Bij de donkere zie ik het verschil ook bijna niet, maar bij de grijze wel. We zullen zien!

      Verwijderen
    3. Aha de grijze heb ik ook nog helemaal niet gebruikt. Ben benieuwd!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...