donderdag 24 september 2020

Laptop hoes

 Puber had een nieuwe laptop hoes nodig en tot mijn verbazing vroeg hij of ik die niet kon naaien van een restje van de gordijnstof. Natuurlijk kan dat! Stiekem vind ik het echt heel erg leuk dat ik nog steeds voor hem mag naaien en dat hij zo zijn eigen wensen en smaak heeft.

We hebben eerst besproken wat voor soort laptophoes hij wilde, welke sluiting, wat voor soorten hoezen andere kinderen in de klas hebben. Hij was duidelijk en wilde perse een hoes met een ritssluiting over de breedste kant van de hoes.

De buitenstof stond ook al vast, zijn gordijnstof. Ik probeerde hem nog over te halen voor een gekleurd binnenstofje, maar nee het werd zwart. Kleurtje rits dan misschien? Nee ook zwart. Misschien dan iets van kleur in de runner? Want ik zou de rits aan de meter gebruiken en dan kun je natuurlijk alles zelf samenstellen.... maar nee, ook dat moest zwart zijn. 

Ergens nog een klein detail stikseltje? Nee mocht ook niet..... Dus uiteindelijk is het deze hele eenvoudige laptop hoes geworden.

Laptop hoes

Als tussenvulling gebruikte ik Soft & Stable van ByAnnie's. Ik vind dat echt ideaal materiaal om te verwerken en te gebruiken voor dit soort projecten. Het geeft de hoes body, beschermt de laptop en blijft bij lang gebruik ook zeer goed.


Laptop hoes


De rits heb ik rondom een stukje door laten lopen zodat je de laptop er makkelijk in en uit kan halen. 

Zo'n hoes maken is een fluitje van een cent. Zit zo in elkaar. Ik zal er zeker een tutorial van maken, heb diverse foto's tussendoor genomen. Alleen heb ik wegens omstandigheden daar momenteel even geen tijd voor.... volgt zo snel mogelijk!

Hij is er heel erg blij mee, vandaag direct in gebruik genomen!

3 opmerkingen:

  1. De laptop hoes is super geworden😎. Echt 'puber waardig' in deze stof en kleurstelling.
    Geweldig dat ook grote 'kinderen' nog willen dat je voor ze naait hè🥰! Gelukkig mag ik hier ook nog altijd voor mijn twee oudsten aan de slag. Net weer een trui voor mijn 21 jarige uitgesneden😊. (Maar ook toen hij nog echt puber was, mocht ik geregeld voor hem achter de naaimachine)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke hoes!
    Zo herkenbaar over de kleuren (of liever geen kleuren) en (geen) details ... ;-)
    Fijn dat hij er zo blij mee is.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...