dinsdag 13 oktober 2020

Wavy stripes winterjas

 Een winterjas naaien onderschat ik zelf eigenlijk toch elke keer. Het grootste "probleem" is dat ik vaak geen patroon volg en zoveel aanpassingen maak dat ik eigenlijk alles zelf moet uitvogelen. Deze keer dus weer, iets met hardleers, op het moment dat de jas dan bijna klaar is, ga ik zitten twijfelen of hij wel goed zal zitten en mopper ik al dat ik volgende keer gewoon naar de winkel ga. Geloof jij het dat ik dat ga doen als deze niet meer past??? Nou ik ken mezelf en dus begin ik volgende keer weer last minute aan het winterjas project ;).

Maar goed, zowel dochterlief als ik, zijn heel blij met het resultaat; een vrolijke, stoere en vooral lekkere warme winterjas! 




Als basis gebruikte ik een softshell jas patroon zonder voering uit een oude Ottobre. Maar uiteindelijk heb ik alleen de mouwen welke ik nog 10cm verlengde en de capuchon in originele staat gebruikt. Het achterpand en voorpand heb ik nog weer aangepast. Daarbij heb ik de jas ook nog volledig gevoerd, zodat hij heerlijk warm is voor de hele winter. Ook een windvanger ontbrak in het patroon.
De rits heb ik niet helemaal tot onder laten doorlopen, aangezien de jas vrij lang is. Vorige winterjas, die ook zo lang was, zag ik dat ze het lastiger vond met het dichtdoen van de rits. Dit is ideaal.




Had je de opgestikte zakken op het voorpand gezien? Ik deelde de foto al eerder via insta.
Het lijkt lastig, maar kwestie van even goed zoeken en kijken en dan gewoon de zak met stylefix eerst op zijn plek plakken en dan stikken. Kun jij ook!











10 opmerkingen:

  1. Mooi geworden en die zaken zijn echt perfect gelukt
    Gaat ze veel plezier van hebben van de winter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stiekem hoop ik weer op 2 winters, met als vorige jas 😉.

      Verwijderen
  2. Wat een heerlijk fleurige winterjas! Die zal ze met veel plezier dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absoluut! Ze zei al dat ze deze had veel mooier vind dan de vorige. Kleine meisjes worden groot... Minder roze.

      Verwijderen
  3. Prachtig! Mooie kleuren! Zal ze super leuk vinden om dragen.

    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Inderdaad stoerdere kleuren voor ons groter wordende grietje.

      Verwijderen
  4. Hij is echt super mooi geworden😍👏🏻🤩.
    Een softshell jas maak ik nog wel zelf, maar een winterjas met voering is bij mij waarschijnlijk pas af tegen de tijd dat de zomerjas weer aan kan🙈

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige jas! Knap werk.
    Daar gaat ze vast veel plezier aan beleven.
    Een jas naaien is idd best een hele klus. Het leuke eraan vind ik dat je een jas veel draagt. Zeker in de winter dagelijks. Je hebt dan veel eer van je werk.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...