zaterdag 3 oktober 2020

Svenja damenkleid

 Ik was laatst in mijn patronenmap van Makerist aan het bladeren en kwam de Svenja van Smalino tegen. Wanneer ik die in mijn winkelmandje gegooid heb, weet ik echt niet meer, maar ik weet wel dat dat de nodige jaren geleden is geweest aangezien ik echt al een tijdje geen nieuwe patronen daar gekocht heb. 

Ik printte het patroon en toen bleef het weer liggen, totdat ik op Pinterest  een variant van Studiojessie voorbij zag komen. Dat was precies de schop die ik nodig had om al die blaadjes te gaan plakken en te gaan naaien. Wat een tof patroon! 


Svenja Smalino damenkleid

Ik gebruikte de Avalana flowers paars bruine tricot, je vindt hem in de webshop, klik. in  combinatie met de zwarte uni tricot


Ik heb eigenlijk niets aan het patroon hoeven te veranderen, alleen te verlengen. De rok maakte ik 5cm langer (en ik liet de strook die eigenlijk origineel onder aan de rok zat weg, die lengte had ik er al bijgetekend) en ik maakte de mouwboorden 5cm langer... volgende keer verleng ik de mouwen in het bovenste gedeelte.

Hij zit heerlijk, helemaal blij met deze nieuwe jurk! Er volgt er zeker binnenkort nog eentje.


3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke jurk en wat staat hij je goed. Ik heb het patroon direct besteld :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben benieuwd naar jouw versie! Het is echt een fijn patroon :).

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...