vrijdag 24 september 2021

Bonte avond jurk!

 Bonte avond, mooie kleren, de wens van dochterlief

*rozen stof 

*lange jurk, voorkant korter dan achterkant

* halve cirkelrok

*kort mouwtje

Regina Sofilantjes hack


In overleg kwamen we uit op het lijfje van de Regina van Sofilantjes, ik tekende zelf een halve cirkelrok erbij. Aanvankelijk maakte ik het voorpand van de rok korter dan de achterkant, maar tijdens de passessie kwamen we er achter dat dat niet mooi was, de stof heeft namelijk een witte achterkant.... en dus werd hij van gelijke lengte.


Regina Sofilantjes hack


Er moesten nog snel foto's gemaakt worden op de dag voor vertrek, haren nog nat. 


Regina Sofilantjes halslijn

Ik werkte de halslijn af met een elastisch bandje.

Regina Sofilantjes halslijn


Vanmiddag komt ze weer terug van een intensieve week kamp, ik ben benieuwd naar alle verhalen en deze jurk zal vast nog heel wat gedragen worden! 
Stiekem heb ik besloten om zelf ook een jurk te maken van deze prachtige stof! Je vindt hem in mijn shop.

Patroon: Regina van Sofilantjes wijdte 110, lengte lijfje 140, met zelf getekende halve cirkelrok





8 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Nou zo voelde ze zich ook!! En nu vooral heel moe 🤣🤣

      Verwijderen
  2. Super en wat een hele dame is het inmiddels geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat zal ze die met plezier hebben gedragen op kamp, fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze is er nog steeds blij mee, moet nu alleen echt een vestje gaan maken zodat ze hem nog door kan dragen...

      Verwijderen
  4. oh wauw wat een mooie jurk, staat haar goed

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Soms verbaas ik me ook over een eindresultaat. Vaak heb ik toch wel voor ogen hoe het gaat worden, maar bij deze stof had ik echt wel mijn twijfels eerst.... geheel onterecht!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...