vrijdag 1 oktober 2021

Hoe snel kan een puber groeien?

 Oke het eten is bijna niet meer aan te slepen, ik begrijp nu alle waarschuwingen over hoeveelheid voer die knullen naar binnen kunnen schuiven. Alles wat naar binnen gestouwd wordt, wordt volgens mij ingezet voor lengte groei. 

De longsleeves die ik eind mei  op de groei nog voor hem naaide, zijn inmiddels echt een beetje armoedig. Ik pakte hetzelfde patroon uit de kast en verlengde alles maar weer met 6 cm, breedte was nog perfect. 


Met wat passen en meten kon ik precies uit deze coupon een nieuwe versie voor hem naaien. Weer een kind blij gemaakt. Overigens lijkt op de foto de donkere banen wel paars, maar in werkelijkheid zijn het echt alleen maar blauw tinten.


Halslijn werkte ik af met een donker stuk van de stof. Het geheel stikte ik nog even door met de coverlock. Ik gebruik altijd Seraflock op de grijper, werkt ideaal en zit lekker zacht.

Patroon Billie breedte mt176S, ondertussen met ongeveer 12cm verlengd.



2 opmerkingen:

  1. Mooi shirt!
    Heel herkenbaar de grote hoeveelheden eten die dagelijks genuttigd worden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof shirt, geweldig stofje😍! (Enne, die hoeveelheden eten naar binnen stouwen gaat nog wel even door hoor... hier wordt, met 22 jaar, nog altijd heel wat naar binnen gestouwd, al groeit hij al een tijdje niet meer. En nog steeds een gespierde spijker😉)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...