zondag 30 september 2018

Vestje voor als het wat kouder wordt

De avonden (en dagen) worden wat kouder, hoogste tijd voor vestjes.
Ik vond de cozy wrap cardigan van Halla erg leuk, dus die ging ik maken. Had nog wel een lapje in de kast die daar al enige tijd lag. Het patroon heeft behoorlijk wat opties, ik koos de optie die in het midden met een knoop gesloten werd om te naaien.

Cozy wrap cardigan Halla patterns, MaMarieke

Uiteindelijk heb ik geen knoop erop gezet en heb ik het vestje flink ingekort. De lengte stond mij niet en ik vond het ook wat stijfjes worden.

Cozy wrap cardigan Halla patterns

Doordat ik hem ingekort heb en geen knoop gebruikt heb, ben ik niet helemaal tevreden met de simpele afwerking. Volgende keer ga ik de "kraag"er in 2 keer opzetten en niet in 1 keer eraan locken. Hij draagt wel super lekker, heerlijk warme nek en is super snel te naaien, wat ook wel fijn is ;).

spelen met de mouwen Cozy wrap cardigan Halla patterns

Mouwen werkte ik af met een boordje van dezelfde stof alleen dan 90 graden gedraaid, net als ik met de sjaalkraag gedaan heb. Geeft zo'n leuk effect.


Stof: een wollen stofje uit de voorraadkast



10 opmerkingen:

  1. Een heel tof vestje, lijkt me inderdaad leuk in dit seizoen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ideaal vind ik vestjes, maar heb er nog een groot gemis aan. Dus zal vast en zeker nog eens een vestjes test komen.

      Verwijderen
  2. Wat een leuk vestje! Die sjaalkraag lijkt mij idd heerlijk dragen! Ik loop bijna alle dagen met een sjaal om ook gewoon op mijn werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het vestje net prima, in deze lengte ;)
    En trouwens... die stof ♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die stof is inderdaad heerlijk.... zo raar dat hij zolang in de kast gelegen heeft om verwerkt te worden ;)

      Verwijderen
  4. Deze lengte staat je erg goed, zeker op een jurk zoals hier. Hartstikke leuk vest met die sjaalkraag😍

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt me een heerlijk vestje om te dragen! Leuk om zo te spelen met de strepen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig was er ook voldoende rek in die richting zodat ik het bij de mouwboorden ook kon doen.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...