dinsdag 12 februari 2019

Onderbroekenlol

Het lijkt wel of de hele naaiende comunity die ik volg masaal aan het onderbroeken naaien is. 

Nou volg ik niet snel dit soort trends, maar de onderbroeken die ik normaal altijd koop, ja naast sokken, hemden en bh's koop ik dus mijn onderbroeken normaal gesproken. Niet dat je die maandelijks of jaarlijks nieuw moet aanschaffen, maar toch ik heb me er tot dit weekend nog niet aan gewaagd om mijn eigen onderbroeken zelf te naaien. 
Voor dochterlief deed ik dat al wel. Gewoon omdat er geen fijne voor haar te vinden waren... of heet dat gewoon verwend met een goede pasvorm?

Anyway, ik werd al eerder getipt dat Bella sunshine design binnenkort met een onderbroekenpatroon voor grote en kleine meisjes uit zou komen en dat die heel comfi was. 
Dus ik kocht het patroon.... en nog een paar meer, ssst. 
Diezelfde avond nog was het patroon geprint en werd het mes in een restje tricot gezet en was mijn eerste onderbroek voor mezelf een feit.



Ik maakte de Primrose brief laag model.
Ik stikte alle naden nog even door op de coverlock zodat ze plat blijven liggen.

En de pasvorm??? 
Is het voldoende als ik zeg dat ik binnenkort productie ga draaien?

Dochterlief heeft ook al een tijdje nieuwe nodig.... en laat ik nou ook toevallig gelijk het meisjes patroon gekocht hebben.... 



tadaa... voor dochter de hipster laag model. Ook hier de naden even met de coverlock doorgestikt. Hij viel toch nog een beetje breed, ookal maakte ik wijdte 4 jaar, lengte 9 jaar. 
Dus naaide ik de volgende avond een nieuw exemplaar.

primrose onderbroek

Maar deze vond ze net wat te strak zitten.
Dus ik weet wat ik nu moet doen en dan ook voor haar gelijk een nieuw stapeltje maken.

Naast dat ik al heel wat restanten tricot aan goede doelen weg gegeven heb, lijkt die stapel maar amper in volume af te nemen... zal dit gaan helpen?

Ben natuurlijk benieuwd of jullie ook al aan jullie eigen ondergoed begonnen zijn... 

8 opmerkingen:

  1. hihi, hier ook serieus in het ondergoed gevlogen, het is in ieder geval een besparing want de restjes die liggen er natuurlijk al, alleen nog wat elastiek kopen maar da's vaak goedkoper dan goed zittend ondergoed (ik ben nl vooral fan van de versie die met fold over elastic afgewerkt is)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja leuk hè?! Ik heb de elastisch biaisband versie nog niet gemaakt. Weet ook nog niet of ik dat ga doen. Dit zit zo lekker.... maar merk inderdaad wel dat mijn restjes niet altijd voorzien in de lange biezen, dan ga ik vast ook eens met het elastiek werken. Vind het eigenlijk ook tof om weer in de bak met restjes te duiken en dan te bedenken wat ik daar ook alweer van gemaakt had. Zo leuk :)

      Verwijderen
  2. Ziet er goed uit. Ondergoed voor dochter maak ik al. Dit doet me eraan herinneren dat ik ook wel weer voor mezelf aan de slag zou mogen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Angelique van Mierlo12 februari 2019 om 16:43

    Ik doe dat voor mn dochter wel met restjes van haar zomerjurkjes, ze is niet zo'n dame, dan is t net iets minder erg....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nu onderbroeken, volgende stap is zelf bh's maken! Dat is ook zo geweldig om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wie weet.... dacht dat ik dit ook nooit zou gaan doen ;). Maar geloof dat ik dan eerst wel heeeeel veeeeel tijd over moet gaan hebben.

      Verwijderen
  5. Ik heb nog nooit zelf ondergoed gemaakt. Maar toevallig kwam ik laatst een gratis patroon tegen bij makerist. Heb hem dus wel al uitgeprint maar moet nog beginnen... Eerst maar de hele lijst met projecten maken die nog ligt (oeps die is best wel lang😅) en dan wil ik toch beginnen met dit patroon. Ben benieuwd....

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...