zondag 3 maart 2019

Prinsessenjurk voor carnaval

Ookal heb ik heel wat jaren in Brabant gewoond als kind en wonen we nu ook weer in heus carnaval vierend gebied, ik heb er echt niets mee. Maar ja, op school wordt wel carnaval gevierd en dus wilde dochterlief wel een prinsessenjurk (en ik wilde er niet veel tijd aan besteden ;) ). 

Dus 5m prinsessenstof werd dit

prinsessenjurk zonder patroon

De rok is van dubbele stof, tunnetje en elastiek, rolzoompje en klaar. Om afzakken te voorkomen (lees de rok moet zo lang mogelijk zijn, maar ja dan is de kans dat je er eens op gaat staan ook aanwezig ;) ) stikte ik hem aan een oud witte longsleeve. 

Aan de halslijn stikte ik 4 grote driehoeken die ik ook afwerkte met een rolzoom.

prinsessenjurk zonder patroon

Aan het kroontje maakte ik ook nog een lange 3 hoek vast en klaar.

Eh ohja dat dacht ik... de ochtend voordat ze op school carnaval ging vieren bedacht ze dat er nog een hart op het witte shirt moest. Dus pakte we een textielstift, tekende er een hart op en werd nog even voorzien van stippen.

In ieder geval een blije dochter en weer een verkleedprinsessenjurk erbij.



5 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...