dinsdag 23 mei 2017

Meneer de directeur

Nee vrees niet, deze post gaat niet over 1 van mijn mannen of een of andere klaagzang over een directeur, maar over het recept uit het boek Zo geknipt 2 wat Meneer de directeur heet.

Als een van de laatste op deze aardbol kreeg ik onlangs een ipad. Zo'n kaal kwetsbaar ding, zonder hoesje kan natuurlijk niet. Daarbij wilde ik een handtas voor mezelf gaan maken van kurkleer, maar bedacht me dat het wellicht handig was om eerst eens te beginnen met een eenvoudig, klein projectje om het materiaal te leren kennen. Nog nooit iets met kurkleer gemaakt namelijk. 

Tja en dan sla je 2 vliegen in 1 klap.... het werd een hoes voor het nieuwe digitale ding.

meneer de directeur, ipad hoes kurkleer, zo geknipt

Op de foto kun je eigenlijk de flap niet goed zien. In het echt valt hij ook maar weinig op. Eigenlijk heb ik bij het maken van dit projectje gewoon niet nagedacht en alles van hetzelfde materiaal gemaakt. Beetje dom.... maar goed, kan gebeuren toch?

Maar het materiaal... wauw wat me als eerste opviel was de geur. De puur nature geur van kurk (zonder wijnsubtiliteiten :P) , het flexibele materiaal en de eenvoudige verwerking, ideaal! De randen rafelen niet, dus ik koos ervoor om gewoon zichtbaar te naaien, niets te keren en het materiaal zijn werk te laten doen. Ik vind het mooi! Heb de hoes dan ook niet gevoerd of verstevigd. Prima zoals het is.


meneer de directeur, ipad hoes kurkleer, zo geknipt 2

Ik naaide het kurkleer met een microtex naald, dat gaf het mooiste resultaat bij mij dan. Eerst zoals overal geadviseerd werd, probeerde ik een leernaald uit, maar ik vond dat daar veel te zichtbare stikgaten door ontstonden. Ook de steek werd wat onregelmatig. Met de microtexnaald was dat gelukkig zo opgelost.

Ik ben heel erg benieuwd naar de duurzaamheid van dit dunne maar volgens mij zeer sterke materiaal. We gaan het zien!







11 opmerkingen:

  1. Leuk zeg, zo'n nieuw materiaal uitproberen:-)
    En het resultaat is ook erg leuk natuurlijk. Veel plezier met je nieuwe hoes en je nieuwe digitale speleding.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zeg! Kurk is enorm populair aan het worden in de tassenwereld, ga jij het ook in je assortiment opnemen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb momenteel 2 varianten: https://www.mamarieke.nl/kurkleer

      Verwijderen
  3. Leuk dat je ook kurk in de webshop hebt! Heb je alleen naturel? Geen goud/zilver? Ik vond het wel fijn materiaal om mee te werken. Ik heb nog steeds een stuk over waar ik nog een klein tasje oid mee wil maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vooralsnog alleen deze 2 soorten. Je weet nooit wat de toekomst gaat brengen ;).

      Verwijderen
  4. Wat een mooie laptophoes is het geworden. Ik heb zojuist ook het boek 'Zo Geknipt 2' gevonden. Ik twijfel heel erg maar ik lees alleen maar positieve ervaringen met kurkleer. Misschien een goed idee om van kurkleer voor mijn 'Meneer Directeur' ook zo'n mooie laptophoes te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik herken je twijfel wel hoor! Maar toen ik het eenmaal zag en voelde was ik verliefd. Ben wel heel benieuwd ook naar de levensduur van het materiaal. We gaan het zien en ervaren.

      Verwijderen
  5. Oh die is mooi. Ik ben benieuwd hoe lang zoiets mooi blijft. Ik ken het materiaal nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik maakte 'm ook al, voor onze ipad. Heel leuk patroontje! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier inmiddels ook kurkleer in huis om te proberen, vind het zulk leuk materiaal! Tis een mooie ipad cover geworden, ga je vast veel plezier van hebben! Ik ben ook wel benieuwd naar hoe lang het materiaal mooi blijft als je t veel gebruikt, maar dat merk je snel genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...