vrijdag 2 mei 2014

Nieuwe handtas

handtas

Vergeet ik bijna mijn, ondertussen al paar weken in gebruik zijnde, nieuwe handtas te bloggen.
Basispatroon van tas met verzonken rits uit het bekende "Zo geknipt" boek gebruikt en dan formaten aangepast en een extra binnenzakje met rits gemaakt. 

Patroon wilde ik natuurlijk weer zoveel mogelijk door laten lopen, maar patroon was wat scheef op de stof gedrukt. Middenvoor wel perfect gelukt. 

De tas heb ik verstevigd met Decovil light van Vlieseline. Wat een sterk spul is dat zeg! De tas blijft perfect in model en mooi staan! Ik had al wel de tip gekregen om niet de naadwaardes te verstevigen, aangezien het dan wel heel stijf zou worden. Mijn ervaring is wel dat het verstandig is om in ieder geval de Decovil wel smal mee te stikken zodat het niet loslaat van de stof. Dit gebeurde namelijk wel. Ik heb nu noodgedwongen nog een extra stiksel rondom gemaakt. Gelukkig is dat vrijwel niet te zien.

Vakverdeling in handtas, zo geknipt

Binnenkant met vakverdeling. Sorry ik was te lui om alles uit mijn tas te halen.....

Binnenzak met rits in handtas

Binnenzakje met rits ervoor. Dat vind ik onmisbaar in mijn handtas om medicatie in op te bergen.

Ben erg blij met mijn nieuwe tas. Veel compacter dan mijn vorige wat een "met-zonder-handen tas" was.





9 opmerkingen:

  1. Leuk! Ik moet mijn versie nog steeds herstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi stof combi heb je ervoor gebruikt.
    Dank je wel voor de tip van de vlieseline.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat een mooie tas. tja een tas staat ook nog bij mij op het lijstje. nu nog tijd vinden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is en blijft leuk! Het is ook een super patroon. Heb hem al diverse keren gemaakt.. Nu nog decovil uitproberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. idd die decovil best mee vaststikken, anders zitten de delen zo losjes van elkaar he.... Mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah, hij is mooi geworden! Je hebt voor een hengels uit één stuk gekozen zie ik. Ik maak er zelf een verstelbare riem bij, zodat hij over de schouder of overdwars gedragen kan worden (niet flatteus, maar wel praktisch).
    Prachtig kleurtje groen aan de binnenkant!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om je blog te bewonderen, en ook het verhaal achter de tas te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...