dinsdag 19 mei 2020

Eerst maar even een proefje, wat super uit pakt!

Maak jij altijd eerst een proefversie van een nieuw patroon?
Deze keer deed ik het toch maar wel. Ik had al lange tijd geleden Madeleine shirt en jurk patroon van Halla patterns gekocht, ik denk toen het net uitkwam..... maar nog nooit gemaakt.
Hoogste tijd dus. Daarbij werd ik uitgedaagd door Guus, je weet wel die toffe dame van Stoffenfeest, om een specifiek lapje te verwerken, 1 +1=2.
Maar toen ging ik twijfelen of ik wel zou passen in het patroon en vond ik het zonde om de goede lap er direct aan te spenderen. 
Straks zou het toch niets zijn.... de eeuwige twijfel die soms verlammend werkt.. ken je dat?

Dus dit keer gaf ik mezelf een schop onder mijn kont, pakte een restantje uit de kast en naaide een proefshirt.

Madeleine Halla patterns

Nou echt geniaal! Ik gebruikte maat 6/8 voor de halslijn en schouders, vanaf de oksel gradeerde is naar maat 10/12. Hij zit als gegoten!

Ik had niet voldoende stof voor ook een achterpand, dus koos ik voor gewoon een uni rode tricot. Eigenlijk vind ik dat erg leuk uitvallen, aangezien het achterpand wat doorloopt op het voorpand.
Heb ik toch mooi een fijn shirt erbij!

De jurkversie ligt al gesneden klaar. Het is een hele snelle naai, maar tussendoor ben ik ook nog bezig met een patroontest en hebben de kinderen nog kleding nodig... met spoed zoals ze mij lieten weten ;).

Ohja en van het allerlaatste restje maakte ik even snel een primrose. Beennaden en taille afgewerkt met tricot biaisband en gestikt met Seraflex van Mettler thread. Ik blijf fan van dat garen! 



2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...