zaterdag 2 mei 2020

Marilou, poloshirt voor onze griet

Op mijn lijstje om weer eens te naaien stond een polosluiting. Ik houd ervan om af en toe echt wat naaiwerk te doen in plaats van snel iets in elkaar locken.

Mijn boekenkast bevat heel wat naaiboeken en dus ging ik daar eerst eens kijken.
Het boek "zelfgemaakte kleertjes voor toffe meisjes deel 2" stond nog ongebruikt in mijn kast. 
Daar vond ik model Marilou in, tijd voor actie!

mouw die het niet redde tot het eind

Ik koos het normale kraagje en vond de mouwafwerking erg leuk... maar toen ik het eenmaal genaaid had, viel het tegen. Het zat niet lekker, de korte mouwen waren meer halve mouwen en dus sneed ik het geheel af, om echte korte mouwen te maken. Scheelde heel wat torn werk ;).

knoopsgaten in tricot

Ik ben niet zo huiverig voor knoopsgaten, eigenlijk is het een fluitje van een cent op mijn machine. Maar knoopsgaten op tricot vind ik altijd toch iets spannender, ookal heb ik de stof verstevigd met de speciale rekbare Vlieseline. 

knoopsgat snijder

En knoopsgaten open snijden met zo'n beiteltje vind ik echt een heerlijk werkje... zo gepiept en altijd strak!

knoopjes

Knoopjes koos ze zelf uit, moesten er wel even met de hand worden aangezet ;).

Marilou polo
  
Tadaa klaar! Een super vrolijke polo voor dochterlief. 

Patroon: Marilou uit Zelfgemaakte kleertjes voor toffe meisjes dl 2



1 opmerking:

  1. Erg leuk shirt😍.
    Nog even naar jouw tuto kijken om te zien of ik mijn polo sluiting van de week op dezelfde manier heb genaaid of dat er nog andere leuke manieren zijn om dat te doen😊. Love to lern😀

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...