woensdag 11 november 2020

Zo'n stoer ribrokje graag

 De jurken raken iets uit de gratie en dus kreeg ik het verzoek om zo'n stoer ribrokje te naaien, met zakken graag.

Ik geniet er echt van als de kinderen zelf met verzoeken voor kledingstukken komen. Ze krijgen steeds meer hun eigen identiteit en wensen, maar ik mag nog wel alles voor ze maken. Yes!!


Ik tekende een gewoon recht rokje, vrij eenvoudig, tekende een aangeknipt knopenbeleg eraan, wat zakken en een hmmm hoe heet dat ook alweer, heuppas.

Voor de voering voor de zakken graaide ik nog een restje stof uit de kast, ben ik alleen vergeten op de foto te zetten en het rokje is momenteel niet thuis ;). 

De knopen koos ze zelf uit. Elastiek in de tunnel, want dat zit zo ontzettend lekker.



Aanvankelijk had ik ook nog 2 kontzakken gestikt, maar die kwamen niet door de keuring heen. 
'Mam ik denk niet dat dat fijn zal zitten.'
Prima, dan niet. 

Een super stretchy stoer rokje en een heel blije dochter met alvast de volgende opdracht om hem ook in een petrol kleurtje te maken. 



8 opmerkingen:

  1. Wat een leuk rokje🤩. Super leuk om zo voor je kids 'in opdracht' te naaien, dat ze met hun wensen gewoon lekker bij mama aankomen en niet wat uit de winkel willen, heerlijk🥰.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga ook gewoon niet met ze naar een winkel.... enerzijds omdat ik weet dat zeker voor de jongste we toch nooit kunnen slagen omdat ze overal 4 keer in kan en gewoon omdat ik een hekel heb aan shoppen (oke, behalve lapjes dan ;) )

      Verwijderen
  2. Tof rokje zo, het zal de kast niet veel zien vermoed ik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, je hebt volledig gelijk! Ik kan haar ondertussen al uittekenen in het rokje en een extra exemplaar is al besteld, stof is ook al uitgezocht, alleen moet ik nog in actie komen.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...