vrijdag 5 november 2021

Streepjes, streepjes en nog meer streepjes

 Houd jij ook zoveel van streepjes naaien als ik? 

Nou stiekem vind ik het echt leuk om een print goed door te laten lopen en dus ook van streepjes.

Voor de oudste puber in huis maakte ik deze trui. 

Zijn favoriete patroon, met raglanmouwen, een lekkere col en mouwboorden.




Raglan mouwen zijn natuurlijk wel een extra uitdaging om de streepjes door te laten lopen. Uiteraard lukt dat niet bij de oksel, maar op de schouder is het goed gelukt!



Ook bij de zijnaad werd ik erg blij.... en de zoom stikte ik rondom de oranje streep, zie je het stiksel?







3 opmerkingen:

  1. Erg leuke trui weer😍. Heerlijk hè, als je precies weet met welk patroon je je kind blij maakt😊. Super goed gelukt met die streepjes en als je niks gezegd had over het stiksel van de zoom, had ik het waarschijnlijk niet gezien😃👍🏻. (Zelf ben ik nooit zulke goede vriendjes met streepjes... of eigenlijk met de voorbereidingen om te zorgen dat ze netjes doorlopen🙈. Maar als het dan eenmaal is gelukt vind ik ze ineens weer een stuk leuker, haha😁)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh echt, ik had wel verwacht dat jij altijd doorlopende patronen had.... wat ook zo irritant is als ze niet helemaal recht lopen op het voorpand *oeps*, al is dat heel wat makkelijker op te lossen.

      Verwijderen
    2. Bij patronen waarbij dat kan lopen ze ook netjes door bij mij (als ik voldoende stof heb😁). Maar bij streepjes komt dat zó precies, dat mijn perfectionisme me in de weg zit😅. Al helemaal als het bedrukte streepjes zijn die niet precies haaks op de draadrichting lopen... daar kan ik zelfs een beetje chagrijnig van worden🙈

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...