maandag 11 april 2022

Hemd en onderbroek, de beste restverwerking ever

 Onze griet groeit! 

Daar zijn we super blij mee :) en dat betekent dat ook het ondergoed aan vervanging toe is. 

Voor de onderbroeken gebruik ik eigenlijk al tijden het patroon van BellaSunshine. 

Dochter vindt hemden met bredere banden fijn dragen, fijner dan de smalle bandjes. Ooit heb ik eens een hemd voor haar gemaakt, maar die vond ze niet fijn zitten. Nu ging ik dus maar eens door mijn patroon bestanden heen en vond ik het hemdpatroon van Kleinerspatz in mijn makerist account. Nog nooit gemaakt, shame on me.



Ik liet haar zelf de kleur voor de afwerking kiezen. De biezen zijn met de biesgeleider en coverlock aangezet. Echt een super toffe afwerking en zo makkelijk! 

Stofje is een left-over van een jurk van mij van lang geleden (en heeft een nieuw leven gekregen via de kringloop, dus wie weet waar hij nu is) en een tof shirt patroon wat binnenkort uitkomt.... nog even geduld dus.

Nieuwe maten betekent altijd eerst een proefsetje en dan 1 dag dragen en het oordeel van dochter 's avonds afwachten. Gisterenavond toen ze in bed lag:

"Mam niets meer aan doen!"

Ik duik binnenkort dus maar de restjes bak in.


Onderbroek W6L11

Hemd W134/140 L158/164

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...