woensdag 6 april 2022

Nieuwe laptophoes

De oudste puber heeft zijn vakken gekozen en daarbij ook voor informatica wat dus betekende dat hij een nieuwe laptop nodig had. Dat is natuurlijk aan de mannen om uit te zoeken wat geschikt is en al snel arriveerde een mooi exemplaar. Tja en een nieuwe laptop vraagt om een nieuwe laptophoes.

Puber keek uiteraard mij weer lief aan. 

Nu houdt hij van niet te veel poespas en niet teveel kleur... maar ik had eigenlijk niet veel zin om weer een saaie zwarte hoes te maken. Heel voorzichtig vroeg ik of er wat kleur bij mocht.... een gekleurde rits misschien? Nou dat kon wel. Hij koos voor een toffe fel gele rits. 


Volgende stap was om misschien de voering in dezelfde kleur van de rits te krijgen. Dat staat leuk naast de rits en dat zie je aan de buitenkant toch niet ;).

Ook dat mocht...... en toen ging ik nog een stapje verder... een labeltje in een gele kleur?

Aanvankelijk vond hij dat te ver gaan... maar toen ik een flubbertje op de stof legde als voorbeeldje, raakte hij toch wat enthousiaster en uiteindelijk mocht ik een hele streep geel op de voorkant stikken!


Ik maakte van de voeringstof een biaisbandje van 6mm breed met zo'n praktische biaisband maker . Zo'n heel smal reepje stof plak ik altijd even vast met Stylefix, met spelden krijg ik het nooit mooi strak op de stof.... vervolgens vlak langs weerszijden van het bandje vast gestikt. Ideaal als je de naald van je naaimachine in positie kunt veranderen.



Als tussenvulling gebruikte ik Soft&Stable van ByAnnie's. Ideaal spul is dat. Je stikt het gewoon mee in de naden, is soepel, maar wel vormvast en ideaal voor dit soort hoezen.

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...