dinsdag 17 mei 2022

restjes restjes en nog meer restjes

 Ik naaide voor mijn dochter in het najaar een bonte avond jurk voor haar kamp en toen verwerkte ik niet direct de restjes.... dus er lag nog wat in de bak van die super toffe stof. 

Al even geleden naaide ik daar deze set van.


Het hemd en het topje waren nieuwe patronen, de onderbroeken had ik al eerder gemaakt. 
Helemaal blij was ze met het hemd, alleen bij t-shirts zijn de banden zichtbaar. Daar moest dus op gelet gaan worden bij een volgend hemd.


De top paste ik ook was aan omdat ik gewoon anders niet ook nog een topje uit dat restje kon halen. Ik plakte de patroondelen aan elkaar en zo bestaat deze top dus uit maar 1 deel met een naad middenachter. 


Van het restant van mijn Madeleine jurk die ik jullie gisteren liet zien, naaide ik deze set.
Een hemd met spagettibandjes en nog 2 onderbroeken. 
Uiteindelijk maakte ik ook nog een top uit het allerlaatste restje. Dit keer wel met 2 patroondelen omdat het anders niet meer uit de stof ging. Best handig om te kunnen varieren met het patroon.
Rugpand van het spagettibandjes hemd, maakte ik wel recht ipv hoe het patroon het aangeeft. Anders is het zo lastig te zien wat de voor en achterkant van het hemd is.


De afwerking gaat zo super makkelijk met de biesgeleider op de coverlock. Daarmee is het echt een piece of cake om ondergoed te naaien! 


En weer 2 restanten volledig opgebruikt :). 

Gebruikte patronen
Onderbroek: primrose Bella Sunshine
Hemden (zowel brede bandjes als spagettig hemd): Kleinerspatz
Topje: basis b.e.geisterd (niet meer te verkrijgen, maar Kleinerspatz hemd kan ook als top gebruikt worden, dat ga ik volgende keer proberen)






1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...