zondag 12 april 2020

Zipdress van Elizabeth Sweetwater

 
zipdress Elizabeth Sweetwater


Vanochtend stond ik voor de kast te bedenken wat ik aan zou trekken. "Het maakt allemaal toch niet uit, want wie ziet me nou?", ging door mijn hoofd.
Maar die gedachte wiste ik snel uit. Ik moet iets aan trekken waar ik blij van word, waar ik me lekker in voel. En dus koos ik deze nieuwe jurk, de ritsjurk van Elizabeth Sweetwater, kleedde me aan en ging naar beneden.

De eerste die ik tegen kwam, was mijn lieve puberzoon.
"Mam wat heb je een leuke jurk aan! " was het eerst wat hij tegen me zei.
Nou als je daar nou niet ontzettend blij van wordt, wat een schatje! Kinderen vertellen je de waarheid en pubers helemaal :)!

Het is een tof patroon! Goede pasvorm door de verschillende coupenaden. Ik moet nog wel een paar veranderingen voor mezelf maken, maar deze eerste versie is perfect draagbaar.
Voor mij moet er een schouder- en armsgat aanpassing gedaan worden en ik wil het lijfje iets korter hebben.
De afwerking is prachtig door de belegdelen.



Ik gebruikte deze 4 stoffen:
Jogging petrol melange
Eike oker sweat
Eike terracotta sweat
uni tricot oker (voor de belegdelen)

Foto's had ik afgelopen maandag al laten maken door dochterlief en dus was het super makkelijk om deze blog direct te gaan schrijven. Even aan het genieten van de enorme stilte die nu hier heerst.
Heel het gezin zit in mijn atelier. Beneden zijn er 2 tafels vrij gemaakt voor de jongste twee. Zij zitten serieus te werken aan hun schoolwerk, ik help ze waar nodig en stuur wat bij ;). Boven op de vide zit de puberknul met mijn grote schat, zij zijn zelfredzaam wat werken en leren en werken betreft want ja ik ben nog steeds kok, huishoudster, wasvrouw, politieagent, verpleegster, mama, manager, vrouw, psycholoog etc. Je kent het misschien wel ;).
Gisteren een beetje een mindere dag..... het is zo makkelijk om jezelf te vergeten in deze tijd. Op nieuwsdieet ben ik al sinds maandag, dat helpt mij. Maar gisteren was ik toch een beetje in mineur. Hoogste tijd dus om tijd voor mezelf te pakken en ben ik wat gaan quilten, een half uurtje maar, maar wauw wat heb ik ervan genoten. 's Avonds mezelf laten onderdompelen in een warm bad met lekker geurtje en een boek. Vandaag kan ik er weer helemaal tegen aan!


*****

Dit blogbericht verscheen op 20 maart 2020 op MaMarieke.nl
 

Welkom lente

 
Regina hack


Anderhalve week geleden had ik een samennaaidag georganiseerd in mijn atelier. Het lijkt al een eeuwigheid geleden, heel andere tijden waren het toen. We hebben hier met z'n viertjes heerlijk zitten naaien, gekletst en gelachen.

Ik naaide onder andere deze jurk, die ik eindelijk gisteren aan kon. Wat een heerlijk weertje.

Als basis gebruikte ik het allernieuwste patroon van Sofilantjes, de Regina  voor vrouwen. Ik tekende een tailleband erbij en een strakkere rok eraan. De mouwen veranderde ik ook door er brede boorden aan te zetten.
De stof is helaas uitverkocht, maar is een heerlijke zachte summersweat met modal van Swafing.



Voor mijn leggings gebruik ik altijd de Eden legging van Bellasunshine designs. Het is een gratis patroon als je lid bent van hun facebookgroep. Ik vind het echt een ideaal patroon, hoef er niets aan te veranderen! Een super snelle naai, want er is alleen een binnenbeennaad, kruisnaad en tailleband (zonder elastiek). Draagt heerlijk. Als stof gebruikte ik de uni oker tricot. 

*****

Dit bericht verscheen op 18 maart 2020 met als titel "welkom lente" op MaMarieke.nl
 

Vivax met bijpassende legging

 

Vivax met legging


Koters groeien en de onze ook en aangezien het momenteel nog steeds geen lente aan het worden is, kwam er nog een heerlijke comfortabele warmere set onder de naai- eh lockmachine vandaan. Want eigenlijk komt er echt geen naaimachine voor deze set aan te pas.
Dochterlief koos de stof en het patroon uit. Op de foto lijkt de uni stof wat oranje, maar in werkelijkheid is het echt een terracotta kleur. Beide stoffen zijn geborstelde sweat wat er voor zorgt dat de stof heerlijk zacht is. We love that! De zak van de vivax jurk liet ik achterwege.
Breedte maat 116, lengte 140.

Stof: geborstelde sweat Basel bloemen en geborstelde sweat terracotta
Patroon: Vivax van Sofilantjes  de legging is van AnniNanni 


********

Dit bericht verscheen op voor het eerst op 10 maart 2020 op MaMarieke.nl

Regina voor dames

Echte Sofilantjes fans wachten er al lang op, de dames variant van de Regina jurk en tuniek. Eindelijk kunnen vanaf vandaag dan ook de grote meisjes stralen in een Regina!

Afgelopen weken heb ik mogen mee testen aan het nieuwe patroon. Super uitdaging en enorm leuk om te doen! Er zijn heel wat lijfjes en 2 volledige jurken genaaid door mij, maar heel veel meer exemplaren in totaal door het volledige testteam.

De uiteindelijke versie die ik jullie laat zien is de optie met lange mouwen en een rimpelrok. Echt geweldig en hij zit heel comfortabel!
Ik gebruikte de tiny treasures tricot uit de webshop. Je vindt de stof hier. 



Ik maakte maat 38, deed een FBA, en rok is maat 42 en verlengde het geheel een beetje aangezien ik 1,77m ben.
Hoe en wanneer je een Full Bust Adjustment moet doen of wellicht een schouder aanpassing of armsgat staat duidelijkuitgelegd in de instructies. Dat vind ik echt zo top aan de vrouwenpatronen van Sofilantjes! Want ja, we zijn niet allemaal standaard.

Een van de testers woont dicht bij mij en ken ik. De foto deadline kwam wel heel dichtbij en buiten bleef het regenen, dus op de valreep samen nog even snel op de gegaan. Zij mocht de tuniek versie testen, ook met lange mouw en rimpelrok.



Uiteraard heeft het patroon de nodige opties zoals je gewend bent van Sofilantjes.
Er zijn 3 lengtes mouwen, je kunt ook kiezen voor een 3/4 cirkelrok en je kunt eventueel zakken toevoegen in de rok.

Je vindt het patroon hier *:
Nederlands
dames Regina 
bundel vrouwen en meisjes Regina

Engels
Ladies Regina 
Bundle Ladies and girl Regina


Helaas worden de Sofilantjes patronen niet meer uit gebracht op papier. Er zijn nog diverse papieren patronen met 20% korting hier verkrijgbaar.  Wil je dus nog even profiteren van niet hoeven te printen en plakken, sla dan snel je slag want op=op!


* de links naar digitale patronen van Sofilantjes zijn affiliate links. Dat betekent dat ik een klein bedrag ontvang als jij het patroon koopt. Voor jou wordt het patroon niet duurder. Voor mij is het een kleine compensatie voor al het testwerk wat met liefde en vrijwillig gedaan wordt. 


******
Dit blog bericht verscheen op 4 maart 2020 op MaMarieke.nl 

Verjaardagsjurk voor mezelf




Half februari was ik jarig en ik wilde wel heel graag een leuke nieuwe passende jurk dragen op mijn verjaardag!
Welk stofje ik ging gebruiken was snel besloten, vanaf het eerste moment dat ik de sweat basel retro flower stof zag was ik verkocht. Hij is niet alleen zo ontzettend mooi, maar ook zo heerlijk zacht en warm :). Moest ik alleen nog even kiezen of ik de bordeaux rode of jeans variant ging kiezen.

Ik tekende een nieuwe Nivalis, dat is echt zo'n fijn basispatroon, zolang de voorraad strekt nog met 20% korting op papier te verkrijgen! Paste de rok aan en tekende een nieuwe kraag. Beetje variatie is wel leuk natuurlijk.

En ja, ik houd niet zo van poseren en stond letterlijk met mijn handen in mijn haar ;). Met dank aan mijn liefste grote schat.

Patroon: basis Nivalis vrouwen
Stof: Basel retro flower bordeaux 

*****

Dit blogbericht verscheen op 27 februari 2020 op MaMarieke.nl

Mijn weg terug naar blogspot

Ik heb een ommetje gemaakt, maar ben weer terug!
 Ik dacht dat het leuk zou zijn als mijn blog gekoppeld zou zijn aan mijn webshop. Het idee was leuk, maar ik ben er niet blij mee. Ik kan niet reageren op jullie reacties en dat vind ik echt heel erg spijtig. Dus ik ga hier gewoon weer verder!

Eerst even een paar blogjes die ik ga verhuizen. 

In februari postte ik over mijn Permeo test.

*******

Onlangs is het Permeo shirt en jurk patroon van Sofilantjes uitgekomen. Eigenlijk had ik dit berichtje natuurlijk in de release sale willen schrijven, maar soms loopt alles anders en komt de griep nog een keer hier langs waaien en ben ik dus druk met mijn verpleegkundige moedertaak.
Het zieke schaapje ligt nu te slapen en dus even tijd om jullie te spammen met wat Permeo's die ik tijdens de patroontest gemaakt heb. 

Als eerste naaide ik de jurk variant van de Permeo, wijdte 5 jaar en lengte 9 jaar. Stof Melly flowers klik hier


Daarna volgden er 2 truien want daar was een groot gemis aan... misschien ken je het wel, rokjes genoeg in de kast alleen een lekkere warme trui erboven ontbreekt. Dat schattige rokje is overigens het Micis rokje, ook een patroon van Sofilantjes.
Voor de leggings gebruik ik een patroon van AnniNanni.

Afgelopen zondag tijdens de storm maakte ik nog een, voorlopig, laatste exemplaar van een heerlijke zachte geborstelde sweat stof met direct een bijpassende warme legging uiteraard.
De retro flower stof vindt je hier, klik.
De petrol stof van de legging is deze, klik.



Wat ik van het patroon vind? Nou ik denk dat het al heel wat zegt dat ik al 4 exemplaren gemaakt heb. Het is een super fijn patroon met uiteraard weer de nodige opties zoals je gewend bent van Sofilantjes. Natuurlijk zit deze jurk ook weer super snel in elkaar. De afwerking van de halslijn vind ik geweldig mooi! Heb echt wat nieuws geleerd en daar houd ik van :).

Rest mij nog even te melden dat ik het super leuk vind dat jullie reageren op mijn blogs! Ik mis een klein beetje dat ik niet kan reageren op jullie reacties zoals dat wel kon bij blogspot.... En ja lieve onbekende Yvon, bedankt voor je "ongevraagd advies", het vulde mij met een warm gevoel, tx! :)


******

En dat laatste is dus precies de reden dat ik hier terug ben!

Voor mijn eigen overzicht, want ja ik scroll zelf regelmatig terug in mijn blogs om patronen en maten terug te vinden, volgen gelijk de andere blogs die al gepost waren op MaMarieke.nl

maandag 24 juni 2019

Daar ben ik weer

Bedankt voor al jullie lieve emailtjes in mijn mailbox en berichtjes op facebook de afgelopen periode! Dat heeft me echt goed gedaan. 
Het gaat nog niet heel goed, maar er wordt aan gewerkt. 
Bestellingen worden weer verzonden en ik zit af en toe weer achter mijn machientjes, want daar word ik echt blij van! 


Wat moext er als eerst gemaakt worden met die hoge temperaturen die voorspeld werden?
Juist ja, een Vallis van Sofilantjes.
Waarom? Omdat die jurk super fijn is om te dragen, het lijfje  van  enkele stof gemaakt is en dus lekker koel is en niet geheel onbelangrijk nu, hij zit snel in elkaar.


Ze koos zelf het kleurrijke stofje. 


Stil staan is natuurlijk met zo'n zwierjurk onmogelijk.... gelukkig mocht ik nog snel een paar foto's maken voordat er een duik in het zwembad genomen werd, de sandalen hadden al plaats gemaakt voor de crocks... oeps sorry. Maar ja hier wordt niet veel op blote voeten gelopen door het gras na een paar innige ontmoetingen met hommels de afgelopen jaren ;).

Een volgend stofje ligt gewassen klaar, want die tropische temperaturen blijven nog wel even. 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...