zondag 12 april 2020

Zipdress van Elizabeth Sweetwater

 
zipdress Elizabeth Sweetwater


Vanochtend stond ik voor de kast te bedenken wat ik aan zou trekken. "Het maakt allemaal toch niet uit, want wie ziet me nou?", ging door mijn hoofd.
Maar die gedachte wiste ik snel uit. Ik moet iets aan trekken waar ik blij van word, waar ik me lekker in voel. En dus koos ik deze nieuwe jurk, de ritsjurk van Elizabeth Sweetwater, kleedde me aan en ging naar beneden.

De eerste die ik tegen kwam, was mijn lieve puberzoon.
"Mam wat heb je een leuke jurk aan! " was het eerst wat hij tegen me zei.
Nou als je daar nou niet ontzettend blij van wordt, wat een schatje! Kinderen vertellen je de waarheid en pubers helemaal :)!

Het is een tof patroon! Goede pasvorm door de verschillende coupenaden. Ik moet nog wel een paar veranderingen voor mezelf maken, maar deze eerste versie is perfect draagbaar.
Voor mij moet er een schouder- en armsgat aanpassing gedaan worden en ik wil het lijfje iets korter hebben.
De afwerking is prachtig door de belegdelen.



Ik gebruikte deze 4 stoffen:
Jogging petrol melange
Eike oker sweat
Eike terracotta sweat
uni tricot oker (voor de belegdelen)

Foto's had ik afgelopen maandag al laten maken door dochterlief en dus was het super makkelijk om deze blog direct te gaan schrijven. Even aan het genieten van de enorme stilte die nu hier heerst.
Heel het gezin zit in mijn atelier. Beneden zijn er 2 tafels vrij gemaakt voor de jongste twee. Zij zitten serieus te werken aan hun schoolwerk, ik help ze waar nodig en stuur wat bij ;). Boven op de vide zit de puberknul met mijn grote schat, zij zijn zelfredzaam wat werken en leren en werken betreft want ja ik ben nog steeds kok, huishoudster, wasvrouw, politieagent, verpleegster, mama, manager, vrouw, psycholoog etc. Je kent het misschien wel ;).
Gisteren een beetje een mindere dag..... het is zo makkelijk om jezelf te vergeten in deze tijd. Op nieuwsdieet ben ik al sinds maandag, dat helpt mij. Maar gisteren was ik toch een beetje in mineur. Hoogste tijd dus om tijd voor mezelf te pakken en ben ik wat gaan quilten, een half uurtje maar, maar wauw wat heb ik ervan genoten. 's Avonds mezelf laten onderdompelen in een warm bad met lekker geurtje en een boek. Vandaag kan ik er weer helemaal tegen aan!


*****

Dit blogbericht verscheen op 20 maart 2020 op MaMarieke.nl
 

1 opmerking:

  1. Leuke jurk met al die mooie effen kleuren!
    En ja, iets aandoen waar je blij van wordt werkt echt positief. Misschien juist nu wel. En zo'n compliment. Je dag kan niet meer stuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...