zondag 12 april 2020

Digitale naaiavond

 
Wauw wat een mooie initiatieven zijn er momenteel toch! Zo zag ik gisteren toevallig dat iemand een digitale naaidag organiseerde.
Ik weet niet hoe het bij jullie gaat, maar een beetje tijd voor mezelf is ver te zoeken en 's avonds ben ik vaak echt te moe om nog iets te gaan doen. De verleiding om dan op de bank te ploffen en me te laten "vermaken" door de tv is groot. Maar gisteren haakte ik aan bij een digitale naaidate.
Ik hoor je denken, digitale naaidate, wat moet ik me daarbij voorstellen? Nou gewoon een aantal vrouwen via Zoom aan het naaien en kletsen! Eigenlijk kende ik helemaal niemand, alleen via de online wereld kende ik wat namen...maar dat was niet erg. Geoon even wat andere mensen zien en spreken en tegelijk met elkaar naaien.
Dat ga ik vaker doen!

Ik maakte gisteren eindelijk de Betty van Sinclair patterns. De losse patroondelen lagen al meer dan 3 weken gesneden klaar, toen had ik hier de laatste samennaaidag en was ik er niet aan toe gekomen.



Wat een heerlijk patroon! Ik heb vrijwel niets veranderd, alleen de schouder iets ingenomen. Had wel nog even problemen bij het vouwen van de plooien. Dat staat voor mij zo niet logisch uitgelegd in het patroon waardoor ik enorm in verwarring werd gebracht. Gewoon niet lezen en vouwen, dat werkt het beste voor mij.
Ik gebruikte de Jesse flowers stof van Swafing, je vindt hem hier. Hij zit echt heerlijk!

Vanochtend heel pedagogisch verantwoord onze middelste omgekocht met 10 minuten extra gamen als hij buiten even foto's wilde maken. Crisis wat was het koud en guur, een enorm contrast met afgelopen dagen. Een harde wind waaide er, we waren dus heel snel weer binnen en even later hagelde het.

Patroon: Betty van Sinclair patterns
Stof: Jesse flowers van Swafing


******

Dit blogbericht verscheen op 29 maart 2020 op MaMarieke.nl

Vanaf nu lees je weer nieuwe blogberichten hier! 
Blij dat ik weer terug ben :). 

 

3 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...