woensdag 22 april 2020

pocketskirt en jumper shirt

Oh wauw ik ben echt fan!
Zo tof die patronen van Elizabeth Sweetwater, voorheen Studio dressme, kende jij haar al?

Begin van het jaar verscheen steeds de zipdress op mijn tijdlijn van fb. Ik vond die zo geweldig, maar was ook sceptisch, zal dat model me staan..... nou ja, dat ik uiteindelijk hem naaide hebben jullie allemaal al gezien. 

Vrij snel daarna kwam de pocketdress... ja dat was gewoon weer liefde op het eerste gezicht. Hij draagt zooooooo fijn. 

Nu wordt het weer warmer en mijn kledingkast is echt vrijwel leeg, want met 18 kilo minder is alles echt te groot.... dus moet ik echt aan het naaien voor mezelf en ik heb uiteraard geen enkel patroon *tralalalalala* .

Elizabeth Sweetwater pocketskirt, jumper shirt

Goh en opeens lag de pocketskirt en het jumper shirt geprint in mijn printer klaar :). 

Ik koos een stofje wat nog in mijn voorraadkast lag om het patroon uit te proberen en naaide eerst het jumper shirt. Hij is leuk!!!
Ik maakte maat 38 met een FBA.
Wel vind ik een duidelijk verschil ten opzichte van de nieuwste patronen die uitgegeven zijn onder de naam van Elizabeth Sweetwater. 
Dit patroon wat nog via Studio Dressme uitgegeven is, is minder strak getekend, niet wat maatvoering betreft, maar de lijntjes van het patroon, dan de nieuwste patronen die ik naaide. Het maakt in principe voor het patroon helemaal niet uit, maar wilde het wel gezegd hebben. 
Ook de werkbeschrijving is op het oude platform van Studio Dressme te vinden. Het is even goed scrollen, voordat je bij het juiste patroon bent, maar de werkbeschrijving is net zo uitgebreid met stap voor stap foto's als de allernieuwste werkbeschrijvingen op het nieuwe platform. Dus kwalitatief net zo goed!

Afgelopen zondagochtend had ik even tijd om te naaien. De originele pocket skirt vind ik helemaal geweldig, maar daar vond ik dit stofje niet zo geschikt voor en eerlijk gezegd had ik ook niet zoveel tijd en moest ik wel een rokje genaaid krijgen omdat ik geen enkel passend rokje meer in de kast heb liggen.... en ik draag geen broeken en wil liever toch iets aan trekken overdag ;). 
Dus ik koos direct voor de hack, die staat volledig beschreven bij het patroon. Zelfs een filmpje met de hele beschrijving kun je bekijken. Die werkbeschrijving is weer super! Het rokje zat echt zo in elkaar en zit als gegoten. 

Ik ga zeker dit rokje en shirt vaker naaien!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...