zondag 12 april 2020

Pocketdress van Elizabeth Sweetwater

Pocketdress van Elizabeth Sweetwater


Wat een super tof patroon is dit! 
Wil je een snel klaar jurk, dan is dit niet het patroon wat je zoekt, maar als je ervan houdt om serieus te gaan naaien en met liefde een jurk in elkaar te zetten, dan is dit echt het patroon voor jou!

De pocketdress van Elizabeth Sweetwater is een paar weken geleden uitgekomen. Ik had toen volgens mij net de zipdress gemaakt. Super fijne jurk overigens ook die ik al veel droeg! Ik was eigenlijk gelijk verliefd op dit nieuwe patroon.
Maar door alle omstandigheden van thuisonderwijs, opeens 7 dagen in de week mijn 4 schattten over de vloer,  het duurde even voordat ik deze jurk genaaid had.

pocketdress Elizabeth Sweetwater

Ik koos voor een eenvoudige uni kobalt blauwe french terry gecombineerd met de "In my garden bloom" van Hamburgerliebe voor de kraag en de mouwboorden. De belegdelen maakte ik van rode uni tricot en logischerwijs ook een rode rits.

zak detail pocketdress Elizabeth Sweetwater

Ik twijfelde nog even welke kleur ceintuur ik erbij zou maken.
Als sluiting was mijn oog gevallen op de mat zilveren bloem gesp. De ontwerpster gebruikt ook van die toffe gespen, alleen dan in felle kleurtjes. Helaas was dat moeilijk om aan te komen, maar dit vond ik een perfect alternatief. Juist omdat hij heel neutraal is, maakte ik toch een knalrode ceintuur. Het is een kunststof gesp, ideaal om met een tricot ceintuur te combineren aangezien de gesp dus niet zwaar is.
Alle naden stikte ik overigens door met lekker contrasterend rood.

Twijfel je nog over het patroon? Echt niet doen, hij is super! Ook de werkbeschrijving is heel duidelijk met veel foto's. Het kan eigenlijk niet mis gaan. Je krijgt bij het pdf patroon een link naar de werkbeschrijving. Die kun je dus online vinden en hoef je niet uit te printen.

Patroon: pocketdress Elizabeth Sweetwater maat 38-40
Stof: uni kobalt blauwe french terry ,  "In my garden bloom" van Hamburgerlieberode uni tricot
mat zilveren bloem gesp 

5 opmerkingen:

  1. Wat staat deze jurk je prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik ben er echt ook onwijs blij mee. Zit heerlijk, leuk om te naaien en mijn kledingkast is heel leeg.

      Verwijderen
  2. Leuk daar je weer terug bent op je oude vertrouwde blog.
    Deze jurk staat je echt super goed😍, en idd ook eens leuk om een patroon te naaien dat niet snel klaar is maar wat meer werk nodig heeft😊

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marieke,
    heb jij beide patronen? De pocketdress en de zipdress? Wat is het verschil? Is de pasvorm anders, of zijn de details alleen anders? (zakken en de lijnen/vlakken)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...